Veres Zoltán

A szolgáltatásmarketing alapkönyve


Kapcsolatmarketing172

A márka (szolgáltatóvállalat) és az igénybe vevők közötti kapcsolat sokféle lehet a szolgáltatás technológiájától, a vállalat kultúrájától és az egyes igénybe vevők attitűdjétől függően. A szolgáltatás kapcsolati technológiája meghatározó jelentőségű, mert adottság a szolgáltatásmenedzsment számára. Ilyen szempontból Lovelock a 32. táblázatban látható módon osztályozza a szolgáltatásokat. Az ábra bal felső mezőjében találhatók azok a szolgáltatások, amelyek természetüknél fogva kétszeresen is kapcsolatorientáltak, a jobb alsóban, amelyek esetleges/anonim jellegűek, míg a két fennmaradó mező az átmeneti típusokat tartalmazza. A kapcsolat menedzsmentje csak korlátozottan működhet olyan szolgáltatók gyakorlatában, ahol a szolgáltatás kapcsolatszegény. Ilyen esetekben is meghatározó azonban a menedzsment felfogása az igénybe vevőkkel való kapcsolattartás fontosságáról. Kotler nyomán a kapcsolati kultúra alábbi fokozatait különböztethetjük meg:

A szolgáltatásmarketing alapkönyve

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 739 5

Az élesedő versenynek köszönhetően a szolgáltatótevékenység fókuszában az ügyintézés minősége, biztonsága és gyorsasága, a meglévő és a potenciális ügyfélkapcsolatok elmélyítése áll. A szolgáltatásmarketing előtt álló legnagyobb kihívás, hogy képes-e javítani az ügyfelek vásárlásélményét, és hogy hogyan tud alkalmazkodni az új technológiák által átformált játékszabályokhoz. A kihívásokra a válaszok ebben a könyvben keresendők. Veres Zoltán munkáját nemcsak a marketing- és PR-szakemberek forgathatják haszonnal, de kétségkívül minden olyan szolgáltatószektorban tevékenykedő vállalat, intézmény vezetői és munkatársai is, melyeknek eredményességét döntően meghatározza, hogy milyen kép él róluk a fogyasztók fejében.

Domonkos András

vezérigazgató

Lombard Lízing Zrt.

„A könyv legnagyobb erénye, hogy teljes képet ad a szolgáltatásmarketing fejlődéstörténetéről, beleértve a legfrissebb eredményeket is. Gazdag forrásanyaga miatt nemcsak a marketingoktatók, hanem a témakör kutatói számára is nélkülözhetetlen olvasmány."

Éppen tíz éve, hogy Veres Zoltán könyvének első kiadását ezekkel a gondolatokkal ajánlottam az olvasók figyelmébe. A megújult kötetről ugyanazt tudom mondani, sőt, a bővített és átdolgozott kiadás már a bachelor- és masterképzések kurzusaihoz is külön fejezeteket tartalmaz friss esetekkel és trendkövető fogalomhasználattal. Egyszóval: alapkönyv.

Dr. Rekettye Gábor

tanszékvezető egyetemi tanár

Pécsi Tudományegyetem

Hivatkozás: https://mersz.hu/veres-a-szolgaltatasmarketing-alapkonyve//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave