Veres Zoltán

A szolgáltatásmarketing alapkönyve


36. táblázat. Szolgáltatások osztályozása a tárgyi környezet működése alapján
Servicescape használata
Servicescape összetettsége
Teljes
Szűk körű
  • Önkiszolgáló (csak igénybe vevő)
  • Golfpálya
  • Szörfözé
  • ATM
  • Jegyautomata
  • Postai kioszk
  • Mozi
  • Expressz postaláda
  • Interperszonális szolgáltatások (az igénybe vevő is és a személyzet is)
  • Szállodák
  • Éttermek
  • Klinika
  • Kórház
  • Bank
  • Légitársaság
  • Iskola
  • Vegytisztítás
  • Szendvicsárus
  • Fodrászszalon
  • Távszolgáltatás (csak a személyzet)
  • Telefontársaság
  • Biztosító társaság
  • Közmű
  • Számos professzionális szolgáltatás
  • Telefonos postai rendelés
  • Automatizált hangpostai szolgáltatások
Forrás: Bitner 1992.

A szolgáltatásmarketing alapkönyve

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 739 5

Az élesedő versenynek köszönhetően a szolgáltatótevékenység fókuszában az ügyintézés minősége, biztonsága és gyorsasága, a meglévő és a potenciális ügyfélkapcsolatok elmélyítése áll. A szolgáltatásmarketing előtt álló legnagyobb kihívás, hogy képes-e javítani az ügyfelek vásárlásélményét, és hogy hogyan tud alkalmazkodni az új technológiák által átformált játékszabályokhoz. A kihívásokra a válaszok ebben a könyvben keresendők. Veres Zoltán munkáját nemcsak a marketing- és PR-szakemberek forgathatják haszonnal, de kétségkívül minden olyan szolgáltatószektorban tevékenykedő vállalat, intézmény vezetői és munkatársai is, melyeknek eredményességét döntően meghatározza, hogy milyen kép él róluk a fogyasztók fejében.

Domonkos András

vezérigazgató

Lombard Lízing Zrt.

„A könyv legnagyobb erénye, hogy teljes képet ad a szolgáltatásmarketing fejlődéstörténetéről, beleértve a legfrissebb eredményeket is. Gazdag forrásanyaga miatt nemcsak a marketingoktatók, hanem a témakör kutatói számára is nélkülözhetetlen olvasmány."

Éppen tíz éve, hogy Veres Zoltán könyvének első kiadását ezekkel a gondolatokkal ajánlottam az olvasók figyelmébe. A megújult kötetről ugyanazt tudom mondani, sőt, a bővített és átdolgozott kiadás már a bachelor- és masterképzések kurzusaihoz is külön fejezeteket tartalmaz friss esetekkel és trendkövető fogalomhasználattal. Egyszóval: alapkönyv.

Dr. Rekettye Gábor

tanszékvezető egyetemi tanár

Pécsi Tudományegyetem

Hivatkozás: https://mersz.hu/veres-a-szolgaltatasmarketing-alapkonyve//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave