Veres Zoltán

A szolgáltatásmarketing alapkönyve


50. táblázat. A szolgáltatásexport korlátozásának esetei
Típus
Példa
Hatás
  • Vámtarifa
  • Adó az importált hirdetéseken
  • Adó a számítógépes szolgáltatásról szóló szerződéseken
  • Magasabb egyetemi tandíjak a külföldi diákok számára
  • Diszkrimináció a külföldi ügynökségekkel szemben
  • A nemzetközi szolgáltatókat magasabb árfekvésre kényszeríti, mint az egyedül álló hazai szolgáltatókat
  • Csökken a külföldi diákok jelentkezése
  • Nem tarifális
  • Hazai termék vásárlásának politikája
 
  • Diszkrimináció a külföldi beszállítókkal szemben
  • Külföldi munkavállalás megtiltása
  • A belföldiek elsőbbséget élveznek a megüresedett állások betöltésekor
  • Megakadályozhatja, hogy a beszállítók keressék fel az igénybe vevőket
  • Távolság
  • Nemzetközi üzleti képzés
  • Emelkedhetnek a beszállítók és igénybe vevők kapcsolattartási költségei
  • Közvetlen kormányverseny
  • Állami monopólium
  • A szolgáltatásokat a kormány számára kell értékesíteni a telekommunikációban
  • A termelés hiányzó tényezői
  • Képzett egészségügyi dolgozók
  • Korlátozza a szolgáltatást
  • A szolgáltatást vásárlókat, illetve értékesítőket érintő korlátozások
  • Korlátozzák az országba belépő, illetve kilépő turisták számát
  • Limitálja a korlátozott iparágat
Forrás: Czinkota–Ronkainen 1995, 536. alapján

A szolgáltatásmarketing alapkönyve

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 739 5

Az élesedő versenynek köszönhetően a szolgáltatótevékenység fókuszában az ügyintézés minősége, biztonsága és gyorsasága, a meglévő és a potenciális ügyfélkapcsolatok elmélyítése áll. A szolgáltatásmarketing előtt álló legnagyobb kihívás, hogy képes-e javítani az ügyfelek vásárlásélményét, és hogy hogyan tud alkalmazkodni az új technológiák által átformált játékszabályokhoz. A kihívásokra a válaszok ebben a könyvben keresendők. Veres Zoltán munkáját nemcsak a marketing- és PR-szakemberek forgathatják haszonnal, de kétségkívül minden olyan szolgáltatószektorban tevékenykedő vállalat, intézmény vezetői és munkatársai is, melyeknek eredményességét döntően meghatározza, hogy milyen kép él róluk a fogyasztók fejében.

Domonkos András

vezérigazgató

Lombard Lízing Zrt.

„A könyv legnagyobb erénye, hogy teljes képet ad a szolgáltatásmarketing fejlődéstörténetéről, beleértve a legfrissebb eredményeket is. Gazdag forrásanyaga miatt nemcsak a marketingoktatók, hanem a témakör kutatói számára is nélkülözhetetlen olvasmány."

Éppen tíz éve, hogy Veres Zoltán könyvének első kiadását ezekkel a gondolatokkal ajánlottam az olvasók figyelmébe. A megújult kötetről ugyanazt tudom mondani, sőt, a bővített és átdolgozott kiadás már a bachelor- és masterképzések kurzusaihoz is külön fejezeteket tartalmaz friss esetekkel és trendkövető fogalomhasználattal. Egyszóval: alapkönyv.

Dr. Rekettye Gábor

tanszékvezető egyetemi tanár

Pécsi Tudományegyetem

Hivatkozás: https://mersz.hu/veres-a-szolgaltatasmarketing-alapkonyve//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave