Veres Zoltán

A szolgáltatásmarketing alapkönyve


55. táblázat. Szolgáltatási lánc a légiutas-szállításban
Folyamatelem
A szolgáltatási tevékenység tartalma
földi láncszem
légi láncszem
járulékos tagok
A/1.
Helyfoglalás
 
Törzsutasprogram
A/2.
Jegyeladás
 
Esetenként ingyenes limuzin a repülőtérre
A/3.
Jegykezelés (check-in service)
 
Külön jegykezelő pult a törzsutasok részére
A/4.
Tranzitváró és beszállítás a repülőgépbe
 
Speciális váró használata (Business Lounge)
B/1.
 
Elhelyezkedés a repülőgépben
 
B/2.
 
Utaskabin kialakítása
  • üléskomfort
  • csomagelhelyezés
  • tisztaság
Interkontinentális járaton videofilm
B/3.
 
Fedélzeti kiszolgálás
Fedélzeti vámmentes árusítás (On Board Duty-Free)
B/4.
 
Leszállás/kiszállás a repülőgépből
 
A/5.
Csomag/poggyász visszavétele
 
Elveszett Csomag Kereső Szolgálat
A/6
A repülőtér elhagyása
 
Esetenként ingyenes limuzin a városba
Forrás: Mészáros 1994, 29–30.

A szolgáltatásmarketing alapkönyve

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 739 5

Az élesedő versenynek köszönhetően a szolgáltatótevékenység fókuszában az ügyintézés minősége, biztonsága és gyorsasága, a meglévő és a potenciális ügyfélkapcsolatok elmélyítése áll. A szolgáltatásmarketing előtt álló legnagyobb kihívás, hogy képes-e javítani az ügyfelek vásárlásélményét, és hogy hogyan tud alkalmazkodni az új technológiák által átformált játékszabályokhoz. A kihívásokra a válaszok ebben a könyvben keresendők. Veres Zoltán munkáját nemcsak a marketing- és PR-szakemberek forgathatják haszonnal, de kétségkívül minden olyan szolgáltatószektorban tevékenykedő vállalat, intézmény vezetői és munkatársai is, melyeknek eredményességét döntően meghatározza, hogy milyen kép él róluk a fogyasztók fejében.

Domonkos András

vezérigazgató

Lombard Lízing Zrt.

„A könyv legnagyobb erénye, hogy teljes képet ad a szolgáltatásmarketing fejlődéstörténetéről, beleértve a legfrissebb eredményeket is. Gazdag forrásanyaga miatt nemcsak a marketingoktatók, hanem a témakör kutatói számára is nélkülözhetetlen olvasmány."

Éppen tíz éve, hogy Veres Zoltán könyvének első kiadását ezekkel a gondolatokkal ajánlottam az olvasók figyelmébe. A megújult kötetről ugyanazt tudom mondani, sőt, a bővített és átdolgozott kiadás már a bachelor- és masterképzések kurzusaihoz is külön fejezeteket tartalmaz friss esetekkel és trendkövető fogalomhasználattal. Egyszóval: alapkönyv.

Dr. Rekettye Gábor

tanszékvezető egyetemi tanár

Pécsi Tudományegyetem

Hivatkozás: https://mersz.hu/veres-a-szolgaltatasmarketing-alapkonyve//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave