Szakály Zoltán (szerk.)

Élelmiszer-marketing


Szegmentáció, célpiacok és pozicionálás

A piacon számos különböző fogyasztó van, akik eltérnek igényeikben, erőforrásaikban, elhelyezkedésükben, vásárlási attitűdjeikben és szokásaikban. A vállalatoknak fel kell ismerniük, hogy nem érhetik el az összes fogyasztót, hiszen a piac nem homogén, hanem eltérő fogyasztók/fogyasztói csoportok összessége. Ezen túl maguk a vállalatok sem rendelkeznek elegendő erőforrással ahhoz, hogy minden fogyasztói szegmenst ki tudjanak szolgálni. Ezért a legtöbb vállalat a tömegekre irányuló marketing helyett a célpiaci marketing felé mozdul el: azonosítja a piaci szegmentumokat, kiválaszt közülük egyet vagy többet, és ezekre szabva alakítja ki termékét és marketingprogramját. Ez az eljárás a marketing-szakirodalomban SZCP marketingként (angol megfelelője STP) jelenik meg, amely a szegmentálás-célpiacválasztás-pozicionálás folyamatát öleli fel. Az SZCP teszi lehetővé, hogy a vállalkozás egy beazonosított fogyasztói kör elvárásainak megfelelően, a számukra nyújtandó érték mentén alakítsa ki ajánlatát. Ennek lépései a 36. ábrán láthatók.

Élelmiszer-marketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 025 0

Az élelmiszer témakör ma egyre nagyobb figyelem mellett egyre több gondolat, elvárás összekapcsolódását testesíti meg, megjelenik benne a biztonság, a kényelem, a bizalom, a felelősség, az élvezet, a kontroll, a megosztás, a félelem… Az Élelmiszer-marketing szakkönyv érinti a jelen sokszínű kérdéseit, miközben fókuszában tartja a klasszikus marketingmunka területeit.

Az Élelmiszer-marketing szakkönyvvel olyan széles körű ismeretanyagot magában foglaló szakirodalmi munkát nyertünk, ami egyszerre segíti a tematikus megismerést, valamint a friss problémafelvetésekkel az új ismeretek befogadását.

Törőcsik Mária

egyetemi tanár, Pécsi Tudományegyetem

Az élelmiszer- és táplálkozásmarketing szerepe leginkább a meglévő fogyasztói szükségletek kielégítésében, a folyamatos termékfejlesztésben mutatkozik meg.

A könyv tökéletesen reprezentálja az élelmiszer-marketing jelenlegi helyzetét, és mint egy agrár- és élelmiszeripari enciklopédiaként sorra veszi a szakma összes részterületét, melyből kiemelném egyik új keletű, felkapott témáját, a neuromarketinget. Az idegtudományban egyre inkább teret nyernek az érzelmekkel kapcsolatos vizsgálatok, így a neuromarketing eszközei segíthetnek feltárni, hogy mely tényezők ragadják meg a fogyasztók figyelmét, mik váltanak ki kötődést, és mi segít az emlékezésben.

A szerzők átfogóan mutatják be a legmodernebb marketingmegoldásokat az élelmiszer-gazdaságban. Ezért úgy gondolom, hogy egyetlen agrár-élelmiszer szakmában dolgozó marketingesnek sem hiányozhat a könyvespolcáról!

Hinora Ferenc

elnök, Magyar Marketing Szövetség

Szédületes sebességgel változó világunkban az élelmiszer-gazdaság marketingszakemberei komoly kihívások előtt állnak. Válaszokat kell találniuk az új évezred fogyasztóinak azon igényeire, ahol a tápláló és ízletes összetétel, az egészségesség, a környezettudatosság és az etikus vállalati működés már szinte „belépő kategóriáknak” számítanak. Emellett úgy kell jövedelmező utakat keresniük vevőikhez, hogy az elfogyasztott élelmiszer a fogyasztók önkifejezésének részévé is válhasson. Ezen feladatok ellátásához ad támogatást e szakkönyv, mely tartalmazza a tárgykör legfrissebb ismereteit, és kézikönyvként is kiválóan használható. Szívből kívánom, hogy forgassa eredménnyel, és a könyv tudásanyagát alakítsa fenntartható értékekké!

Avramucz Attila

vállalati kapcsolatok igazgató, Univer Product Zrt.

Hivatkozás: https://mersz.hu/szakaly-elelmiszer-marketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave