Budai Balázs Benjámin

A közigazgatás újragondolása

Alkalmazkodás, megújulás, hatékonyság


Kérdések

  1. Miért befolyásolja a humánerőforrás képzettsége a közigazgatás cselekvőképességét?
  2. Miről szól a usability, mi a jelentősége az e-közigazgatási környezetben?
  3. Mi az e-közigazgatás kihívása Szittner Károly szerint?
  4. Miért fontos a humánerőforrás a közigazgatási modernizációban?
  5. Arányban vannak-e az állami elvárások az állami eszközökkel?
  6. Mutassa be a modern közigazgatás kompetenciapiramisát!
  7. Melyek az állampolgárok számára nélkülözhetetlen kompetenciák?
  8. Melyek az állampolgárok számára szükséges/elégséges kompetenciák?
  9. Hogyan értelmezhetjük és mi a jelentősége a digitális írástudatlanságnak?
  10. Melyek az állampolgárok számára járulékos kompetenciák?
  11. Miért köthető össze az üzemeltetés a modernizációval?
  12. Mit értünk „új emberek” alatt, akik szükségességére a programok utalnak?
  13. Mutassa be az általános szakmai (generalista) kompetenciákat!
  14. Mit takarnak és miért fontosak a menedzsmentkompetenciák?
  15. Mit takarnak és miért fontosak az e-közigazgatási kompetenciák?
  16. Mit takarnak és miért fontosak a kommunikációs kompetenciák?
  17. Mit takarnak és miért fontosak a szaknyelvi kompetenciák?
  18. Hogyan szerzi be a közigazgatás a speciális kompetenciákat?
  19. Melyek a vezetéshez szükséges kompetenciák?
  20. Mit takarnak és miért fontosak a szakmai kompetenciák?
  21. Mit takarnak és miért fontosak az interperszonális és individualizációs kompetenciák?
  22. Mit takarnak és miért fontosak a vezetői kommunikációs kompetenciák?
  23. Mit takarnak és miért fontosak a konceptuális kompetenciák?
  24. Mit takarnak és miért fontosak a tudásmenedzsment-kompetenciák?
  25. Milyen funkciókat találunk a tudásmenedzsment-kompetenciák alatt?

A közigazgatás újragondolása

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 065 6

Érdekes látni, hogy gyorsan változó világunkban az állam (ezen belül a közigazgatás) gyakorta sürgető kötelessége saját szerepének, funkcióinak, céljainak, eszközeinek újradefiniálása, újra-gondolása. Ilyenkor többnyire régről visszaköszönő kérdéseket teszünk fel, melyekre - épp ezért - sokszor a válaszok is meglepően hasonlatosak. De még ha eltérőek is, a végrehajtás visszásságai miatt léphetünk bele ugyanabba a (helyesebben ugyanannak látszó) folyóba… Ezért is végzi méltatlanul csúfosan a legtöbb reform, és ezért is érezhetjük, hogy a közigazgatás - jobbítói szándékai ellenére - sem javul. Tudnunk kell azonban, hogy végérvényes megoldás nincs, csak olyan, mely átmenetileg kezeli a - környezethez épp illeszkedő - problémát. A kezelés eredményének tartóssága viszont ismerhető tényezőktől függ.

Ráadásul a közigazgatás működésének egészségéért már akkor is tenni kell, amikor annak kórtünetei nem látszódnak a felszínen. A tudomány (elmélet) és a gyakorlat (legjobb megoldások, visszacsatolások) diskurzusának fényében, a tudomány eszköztárát segítségül hívva, folyamatosan diagnózist kell felállítanunk, és az adott kórképekre teljes körű (szervezetre, feladatra, eljárásra, személyzetre kiterjedő) módszertani megoldási variánsokat kell nyújtanunk. Ez a sikeres, célorientált, hatékony (vagy egy szóval: jó) közigazgatás kulcsa.

Dr. Budai Balázs Benjámin intézetvezető, egyetemi docens legújabb monográfiája napjaink közigazgatásának hatékonysági dimenzióit vizsgálja. Segít válaszokat találni a modernizációs kényszer mögötti jelenségekből fakadó legfontosabb kérdésekre. Fejezetet szentel - többek között - a köz­igazgatás gazdasági, társadalmi, szervezési, jogi, informatikai és emberi erőforrásra vonatkozó hatékonyságának. Ez az integrált, holisztikus megközelítés jó fogódzót adhat mindazoknak, akiknek a közigazgatás fejlesztése hivatása, vagy hivatása lesz.

Hivatkozás: https://mersz.hu/budai-a-kozigazgatas-ujragondolasa//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave