Lőrincz Katalin, Sulyok Judit (szerk.)

Turizmusmarketing


6.1. táblázat. SWOT-elemzés turisztikai aspektusai
Erősségek (Strengths)
Gyengeségek (Weaknesses)
  • A termék/szolgáltatás előnyei
  • Versenyelőnyök
  • USP (unique selling point)
  • Tapasztalat, tudás, adatok/információk
  • Pénzügyi tartalékok
  • Marketing – márkaismertség
  • Web-jelenlét és aktivitás
  • Közösségi, társadalmi hálózatok
  • E-marketing tevékenység
  • Elosztási csatornák
  • Fogyasztók
  • Elhelyezkedés
  • Ár, érték, minőség
  • Tanúsítványok, védjegyek, díjak
  • A termék/szolgáltatás hátrányai
  • Rések a készségekben
  • Versenyelőny hiánya
  • Gyenge webes jelenlét
  • Közösségi, társadalmi hálózatok hiánya
  • E-marketing készségek hiánya
  • Elismertség hiánya
  • Pénzügyi erőforrások nem megfelelő volta
  • Ismert gyengeségek
  • Határidők, cashflow
  • Közhangulat, elkötelezettség, vezetőség
  • Tanúsítványok hiánya
  • Folyamatok és rendszerek
  • Menedzsment
  • Megfelelő munkaerő hiánya/elvesztése
Lehetőségek (Opportunities)
Veszélyek (Threats)
  • Piac fejlődése
  • Versenytársak gyengeségei
  • Ágazati és életmódbeli trendek
  • Technológiai fejlődés, innováció
  • Közösségi, társadalmi hálózati lehetőségek
  • E-kereskedelem potenciálja
  • Globális befolyásoló tényezők
  • Új piacok
  • Réspiacok
  • Üzleti és termékfejlesztés
  • Információ és kutatás
  • Együttműködés, elosztás
  • Jogszabályi hatások
  • Környezeti hatások
  • IT fejlődések
  • Versenytársak tevékenysége
  • Kereslet alakulása
  • Új technológiák, szolgáltatások, ötletek
  • Fontos szerződések és partnerek
  • Fenntartható pénzügyi háttér
  • Gazdasági helyzet
  • Szezonalitás, időjárás hatásai
  • Nem megfelelően képzett munkaerő
Forrás: Dublini Turisztikai Hivatal

Turizmusmarketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 060 1

A marketinghez mindenki ért, a turizmushoz pedig még inkább. Vagy mégsem? A válasz csak akkor derül ki, ha konkrét problémával szembesülünk, ahol a villámmegoldás helyett stratégiai gondolkodásra és tervezésre van szükség. Ez a könyv a modern trendeket követve mutatja be a turizmusmarketing sajátosságait, segítve a speciális döntési mechanizmusok megismerését. Biztos alapot ad ahhoz, hogy az üzleti célkitűzéseinknek megfelelő mennyiségű, minőségű és költségi szerkezetű vendégkört tudjunk felépíteni, és a változó igényekre hatékonyan reagáljunk. Ha mindent maximális szakmai igényességgel terveztünk és valósítottunk meg, akkor biztosak lehetünk benne, hogy az eredmény sem marad el. Kamatoztassák a megszerzett tudást a turizmusban, próbálják ki a leírtakat a gyakorlatban is!

Horváth Orsolya ügyvezető,

Hévízi Turisztikai Nonprofit Kft.

A turizmus sokszínű, változatos és összetett világa folyamatosan kihívások elé állítja azokat, akik a marketingről szóló kézikönyvek megoldásait kívánják e területen alkalmazni. Nehezen ellenőrizhető tényezők hatására kialakuló márkanevek, több szereplő által kezelt termékek, pillanatnyi körülményektől is nagyban függő vásárlói magatartás - ezeket és számtalan hasonló problémát kell kezelniük a marketingszakembereknek a turizmusban. Munkájukhoz megbízható segítséget nyújt ez a könyv: a turizmus rendszerének korszerű értelmezésével összhangban a fogyasztói élményteremtést tekinti a marketing fő feladatának, bemutatva az ehhez szükséges eszközrendszert és annak alkalmazását. A kötet szerzői - a turizmus elméleti és gyakorlati vonatkozásaiban egyaránt jártas szakemberek - számos példával és útmutatással támogatják a kötetben bemutatott gazdag ismeretanyag hasznosítását.

Dr. Jancsik András egyetemi docens,

Budapesti Gazdasági Egyetem, Turizmus Tanszék

A szerzői kollektíva lépésről lépésre vezeti végig az olvasót a klasszikus marketingtervezési folyamaton, a turizmus ágazatára, vállalkozásai sajátosságaira adaptált elemzési és eszközrendszer alkalmazási módszerek technikáin. A hagyományos megközelítés adta kereten belül a sok-sok példa, élő szituáció kínál lehetőséget a mindennapi megoldások megvitatására, átgondolására. A kötet jól bizonyítja, hogy csak a marketingorientált gyakorlat vezethet a turisztikai desztinációk és vállalkozások sikereihez.

Dr. Piskóti István egyetemi tanár,

Miskolci Egyetem, Marketing és Turizmus Intézet

Hivatkozás: https://mersz.hu/lorincz-sulyok-turizmusmarketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave