Árva László, Deli-Gray Zsuzsa (szerk.)

Turizmusmarketing esettanulmányok II.


A kezdetek, melyek meghatározták a hazai utazásszervezési piacot

Gyula bizonyos értelemben együtt nőtt a hazai utazásszervezési szakmával. Édesapja a Szeged Tourist igazgatóhelyettese volt, és idegenvezetőként dolgozott, így Gyula már tizenéves fejjel beszállt a szakmába – javarészt külföldi csoportoknak tartott városnézéseket Szegeden. Ezt követően a 80-as években maga is turisztikai irodavezető lett az IBUSZ egyik vidéki kirendeltségénél, így testközelből nézte végig, ahogy a rendszerváltás után, a 90-es évek elején kinyílt Nyugat-Európa a magyar turisták előtt. Ez volt a magyar turizmus „vadnyugati hőskora”, amikor az évtizedekig tiltott vagy korlátozottan elérhető nyugati világ egyszerre elérhetővé vált, az utazás szabad volt bármely európai országba, és ezrek keltek útra az „újvilág” felé. Ezek a magyar turisták azonban sem nyelvtudással, sem helyismerettel nem rendelkeztek – és többnyire anyagi erőforrásaik is igen korlátozottak voltak, így önállóan csak kevesek vágtak bele nagyobb utazásokba, inkább csoportos utakat kerestek. A csoportos körutazások pedig szinte kizárólag busszal történtek, melyen csoportkísérő vagy idegenvezető ment a turistákkal, és nem kizárólag – vagy nem elsősorban – tengerparti pihenés, hanem külföldi látnivalók, városok, természeti szépségek megtekintése volt a cél. Ezt manapság kulturális körutazásnak nevezzük, de korábban egyszerűen turistautazásnak, vagy buszos körútnak hívták.

Turizmusmarketing esettanulmányok II.

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 151 6

Budapest turizmusáért felelős hivatalos szervezet vezetőjeként örömmel üdvözlöm, hogy a felnövekvő nemzedék, a turizmus szakos hallgatók friss marketing esettanulmányokat kapnak kézhez a neves szerzői csapat jóvoltából. Külön köszönöm, hogy másik nagy szerelmem, a kultúra és kulturális turizmus is képviselteti magát a könyvben. Magyarországon igen magas színvonalú és gazdag a turizmus mint tantárgy oktatása, ugyanakkor az elméleti tudás mellett az élő gyakorlathoz is egy lépéssel közelebb kerülnek így a diákok.

Bán Teodóra, ügyvezető

Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ

A kötet második kiadása ismét sokszínű és jól feldolgozható esettanulmányokkal szolgál a felsőoktatásban turizmussal, marketinggel és általában a szolgáltatásokkal foglalkozó oktatók és hallgatók számára. A hazai és külföldi példák jól követik a turizmusban az elmúlt években bekövetkezett változásokat.

Heidrich Balázs, rektor, egyetemi tanár

Budapesti Gazdasági Egyetem

Hivatkozás: https://mersz.hu/arva-deli-gray-turizmusmarketing-esettanulmanyok-ii//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave