Balaton Károly, Hortoványi Lilla (szerk.)

Stratégiai és üzleti tervezés

Átdolgozott kiadás


Ellenőrző kérdések

  1. Hierarchikus szintek alapján milyen stratégiákat különböztetünk meg?
  2. Mi a különbség vízió és misszió között?
  3. A gyakorlatban a vezetőknek milyen kérdésekre kell választ adniuk a vállalati stratégia kialakításakor?
  4. Miként mérhetjük a vállalati növekedést?
  5. Milyen növekedési stratégiákat különböztetünk meg?
  6. Miben más a növekedés felvásárlással?
  7. Milyen alapvető adaptációs stratégiákat azonosítottak be a kutatók?
  8. Milyen célt szolgálnak az ún. portfólióelemzési modellek?
  9. Hogyan változik a felsővezetői „figyelem” a termékéletciklussal?
  10. Milyen általános versenystratégiákat követnek a vállalatok?
  11. Miért veszélyes a „középen” megrekedés?
  12. Miként jellemezhető a stratégiai szövetség?

Stratégiai és üzleti tervezés

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 153 0

A megfelelően végrehajtott stratégiai és üzleti tervezés jelentősen növeli a vállalatok jövedelmezőségét és életképességét, mégis kevesen alkalmazzák megfelelően azok szerteágazó eszköztárát. A könyv aktuális és átfogó képet ad a stratégiai és üzleti tervezés folyamatáról és gyakorlatáról. Az alapvető fogalmak és módszerek áttekintését követően, gyakorlati példákon keresztül vezeti be az Olvasót a piacgazdaságokban elterjedt módszerek és eljárások alkalmazásába, s ezáltal képessé teszi a stratégiaalkotáshoz kapcsolódó döntés-előkészítésre. A könyv ezért ideális egyetemi alap- és mesterképzésekhez, illetve MBA és vállalati kurzusokhoz. Gazdag gyakorlati példákkal illusztrált, olvasóbarát megközelítése segíti az Olvasó szakmai önképzését és vezetői eszköztárának bővítését is.

Hivatkozás: https://mersz.hu/balaton-hortovanyi-strategiai-es-uzleti-tervezes//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave