Michalkó Gábor

Turizmológia


Tevékenységspecifikus turisztikai termékek

Annak ellenére, hogy minden turisztikai termék magában hordozza potenciális fogyasztójának mobilitásában, éjszakai tartózkodásában, étkezésében, programokon való részvételében, költésében stb. testet öltő aktivitását, számos olyan termék létezik, amelynek középpontjában az igénybevétel során jelentkező turisztikai tevékenység sajátosságai állnak. Míg a tér- és a csoportspecifikus turisztikai termékek kapcsán a motiváció és a turisztikai tevékenység közötti kapcsolat áttételesen jelentkezik, addig a tevékenységorientált termékek esetében az indíték sokkal karakterisztikusabban ölt testet. Ahogyan az előbbiekben rámutattunk, a városi, a falusi, az öko-, a vízparti és a hegyvidéki turizmus esetében a tér egyfajta keretét, szervezőerejét jelenti azoknak a tevékenységeknek, amelyeket az adott hely turistái folytatnak, a csoportspecifikus termékeknél pedig a kereslet korösszetételéből vagy éppen szexuális orientáltságából vezethetők le az adott célterület fogyasztásának sajátosságai. Ebből következően a városlátogatáson részt vevő vagy egy melegek részére fenntartott üdülőkomplexumban nyaraló turista tevékenységét alapul véve nem könnyű az adott termék fogyasztása mögött álló motivációkat azonosítani. Ezzel szemben a tevékenységspecifikus termékek kapcsán, mint amilyen az aktív turizmushoz sorolt kerékpáros, lovas, vízi vagy éppen vadászturizmus, továbbá a bevásárló-, a konferencia- és az egészségturizmus, tálcán kínálja magát az aktivitás és a motiváció közötti kapcsolat.

Turizmológia

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 717 3

A mű összefoglalja, rendszerezi, válogatja és alkotó módon megújítja azt az alapvető ismeretanyagot, amely a turizmusra vonatkozóan felhalmozódott a legutóbbi évtizedekben. E sokrétűen összetett jelenséget a szerző szilárd elméleti alapokon mutatja be, az érintett tudományterületek fogalmainak és összefüggéseinek hozzáértő alkalmazásával. A könyv újszerûen ható címe ugyancsak a tudományos igényesség messzemenő érvényesülésére utal. Ennek köszönhetően az érdeklődő olvasó magabiztosabban eligazodhat a turizmus rendszerében, elkerülheti a témakör kapcsán gyakran előforduló értelmezési csapdákat. A szövegben felsorolt példák, illetve az egyes fejezetekhez kapcsolódó esettanulmányok a gyakorlati hasznosítás terén is megbízható támpontokként szolgálnak.

Dr. Jancsik András, dékán

Pannon Egyetem, Gazdaságtudományi Kar

A könyv a turizmus elméleti kérdéseinek tudományos és mégis gyakorlatias, ugyanakkor korszerű megfogalmazása. A keresleti és kínálati tényezők, a vonzerők, az infrastruktúra, a turizmus rendszerének, tervezésének, irányításának összefoglalása a helyi és országos szintű döntéshozáshoz komoly alapokat ad. Támogatja a turizmus továbbfejlesztését és egyben átfogó képet nyújt a turizmus felsőfokú oktatásához.

Dr. Niklai Ákos, Professor Honoris Causa

a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének alelnöke

Hivatkozás: https://mersz.hu/michalko-turizmologia//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave