Michalkó Gábor

Turizmológia


Az átlagos turista

A világ turizmusában zajló folyamatokat tekintve talán legkevesebb információnk magáról a turistáról van. A statisztikákból természetesen megtudhatjuk, hogy milyen állampolgárságú, milyen szálláshelyet vesz igénybe, vagy mennyi ideig tartózkodik az adott desztinációban, de mélyebb összefüggések bemutatására is alkalmas, a rendszeres adatgyűjtéseket meghaladó tartalmú, összehasonlításra alkalmas információk feltárása esetleges. Ennek okát abban látjuk, hogy a témában illetékességgel rendelkező tudományok, a szociológiai és a pszichológia, de különösen a kettő határmezsgyéjén elhelyezkedő szociálpszichológia képviselői eddig – a probléma súlyához képest – kevesebb hangsúlyt fektettek a turista személyiségével és viselkedésével összefüggő dimenziók megismerésének módszertani megalapozására. Enélkül a korszerű elméletalkotáshoz szükséges tipizálás is rendkívül nehézkessé válik. A turisták tipizálásának – az elméleti hozadékot meghaladó szükségességét – az indokolja, hogy az egyes típusokon keresztül közelebb juthatunk a kereslet által támasztott igények megismeréséhez (a változásukat előidéző hatásmechanizmusokhoz), azokhoz igazíthatjuk a kínálat elemeit.

Turizmológia

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 717 3

A mű összefoglalja, rendszerezi, válogatja és alkotó módon megújítja azt az alapvető ismeretanyagot, amely a turizmusra vonatkozóan felhalmozódott a legutóbbi évtizedekben. E sokrétűen összetett jelenséget a szerző szilárd elméleti alapokon mutatja be, az érintett tudományterületek fogalmainak és összefüggéseinek hozzáértő alkalmazásával. A könyv újszerûen ható címe ugyancsak a tudományos igényesség messzemenő érvényesülésére utal. Ennek köszönhetően az érdeklődő olvasó magabiztosabban eligazodhat a turizmus rendszerében, elkerülheti a témakör kapcsán gyakran előforduló értelmezési csapdákat. A szövegben felsorolt példák, illetve az egyes fejezetekhez kapcsolódó esettanulmányok a gyakorlati hasznosítás terén is megbízható támpontokként szolgálnak.

Dr. Jancsik András, dékán

Pannon Egyetem, Gazdaságtudományi Kar

A könyv a turizmus elméleti kérdéseinek tudományos és mégis gyakorlatias, ugyanakkor korszerű megfogalmazása. A keresleti és kínálati tényezők, a vonzerők, az infrastruktúra, a turizmus rendszerének, tervezésének, irányításának összefoglalása a helyi és országos szintű döntéshozáshoz komoly alapokat ad. Támogatja a turizmus továbbfejlesztését és egyben átfogó képet nyújt a turizmus felsőfokú oktatásához.

Dr. Niklai Ákos, Professor Honoris Causa

a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének alelnöke

Hivatkozás: https://mersz.hu/michalko-turizmologia//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave