Bauer András, Berács József, Kenesei Zsófia

Marketing alapismeretek


1.3. PÉLDA: A diákszigettől a Sziget Fesztiválig
A Sziget története Gerendai Károly és Müller Péter Sziámi saját ötlete alapján, Szekfű Balázs segédletével az 1993-ban megrendezett Diáksziget fesztivállal kezdődött „Kell egy hét együttlét” szlogennel. Az esemény helyszínéül ezúttal is az Óbudai-szigetet szemelték ki, mely azóta is otthont ad a rendezvénynek.
1994-ben a woodstocki fesztivál 25 éves jubileuma alkalmából Eurowoodstock (al)címmel megrendezett Diákszigeten az eredeti fesztivál több fellépője (pl. Jethro Tull, Ten Years After) is koncertet adott. A fesztivál 1996-tól 2001-ig Pepsi Sziget néven, 2002 óta Sziget Fesztivál néven működik.
A 2000-es években vált több műfajúvá a fesztivál. Korábban zömmel alternatív és rockzenei stílusok voltak a meghatározóak a fellépő együttesek és előadók nyújtotta kínálatban. 2012-ben Európa huszonöt legnagyobb fesztiválja közül a Sziget lett az első a Yourope (európai fesztiválszövetség) és a Virtual Festivals Europe által szervezett szavazáson a „nagyfesztiválok” versenyében.
Bár a látogatószám elmaradt a várttól, és a tavalyinál 17 ezerrel kevesebben, összesen 362 ezren voltak a 2013-as Sziget Fesztiválon, a főszervező Gerendai Károly elégedett a rendezvénnyel. Jó döntés volt a Sziget vizuális megújítása, a sokszínűség erősítése, amit a Sziget hivatalos filmje is tükröz. (Sziget Festival 2013 official aftermovie). A Sziget látogatóinak száma 2000-ben lépte át a bűvös 300 000 főt, és a rekordlétszámot, 390 ezret 1999-ben jegyezték. A bevételek becslés szerint meghaladják a 3 milliárd forintot.
Forrás: Sziget Fesztivál honlapja

Marketing alapismeretek

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 736 4

A marketinget gyakran mint az eladás művészetét, a vevők meggyőzésének és igényeik kielégítésének fortélyát, köznapi értelemben vett „tudományát” határozzák meg. A marketing – felfogásunk szerint – olyan alkalmazott közgazdasági és vállalatgazdasági diszciplína, amelynek mind a gyakorlati, mind az elméleti jelentősége egyre nő. A vállalatoknak olyan környezetben kell hatékonyan működniük, ahol a vevők alkotó módon képesek részt venni a közös értékalkotásban, ezáltal „beleszólásuk”, véleményük súlya növekszik.

A magyar gazdaság a 21. században jelentősen integrálódik a nemzetközi piacba, annak minden előnyével és hátrányával együtt. A gazdasági integráció és az információtechnológia fejlődése csökkenti a nemzeti határok szerepét, de a fogyasztók nemzeti érzelme, hazai termékek iránti vonzalma gyakran növekszik. A globális gazdasági válság és annak hazai sajátosságai jelentősen átalakították a fogyasztók értékrendjét és szokásait.

E környezetben született könyvünk második kiadása. Az új kiadásban az egyik legjelentősebb változás az internet megjelenése és hatása a marketing gyakorlatára. Az internet nemcsak marketingeszközként jelenik meg, hanem lényegesen befolyásolja az eladók és vevők közötti munkamegosztást, lehetővé téve a közös értékalkotást. Ezt követve olyan fogalmakat tárgyalunk, mint a vevői részvétel, a keresőmarketing, a közösségi média, a párbeszéd.

Hivatkozás: https://mersz.hu/bauer-beracs-kenesei-marketing-alapismeretek//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave