Bauer András, Berács József, Kenesei Zsófia

Marketing alapismeretek


Kérdések

  1. Mi a különbség vagy hasonlóság az árképzés közgazdasági, vállalatgazdasági, illetve marketingmegközelítése között?
  2. Mit jelent a költségelvű árképzés?
  3. A fedezetszámítás milyen kérdésekre ad választ?
  4. Mi a jelentősége a fix és változó költségek elkülönítésének?
  5. Mit értünk tapasztalati görbén, és mire ad választ?
  6. Mit jelent az árrugalmassági együttható?
  7. Mitől függhet a vásárlók árérzékenysége?
  8. Hogyan befolyásolja a 9-es végződés az ár–minőség kapcsolatot?
  9. Mi az a referenciaár?
  10. Mi a különbség a behatolásos és lefölözéses árképzés között?
  11. Mikor érdemes követni a versenytársak árcsökkentését?
  12. Milyen módjai vannak az árdifferenciálásnak?
  13. Milyen jogi problémákat vethetnek föl az árcsökkentési akciók?

Marketing alapismeretek

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 736 4

A marketinget gyakran mint az eladás művészetét, a vevők meggyőzésének és igényeik kielégítésének fortélyát, köznapi értelemben vett „tudományát” határozzák meg. A marketing – felfogásunk szerint – olyan alkalmazott közgazdasági és vállalatgazdasági diszciplína, amelynek mind a gyakorlati, mind az elméleti jelentősége egyre nő. A vállalatoknak olyan környezetben kell hatékonyan működniük, ahol a vevők alkotó módon képesek részt venni a közös értékalkotásban, ezáltal „beleszólásuk”, véleményük súlya növekszik.

A magyar gazdaság a 21. században jelentősen integrálódik a nemzetközi piacba, annak minden előnyével és hátrányával együtt. A gazdasági integráció és az információtechnológia fejlődése csökkenti a nemzeti határok szerepét, de a fogyasztók nemzeti érzelme, hazai termékek iránti vonzalma gyakran növekszik. A globális gazdasági válság és annak hazai sajátosságai jelentősen átalakították a fogyasztók értékrendjét és szokásait.

E környezetben született könyvünk második kiadása. Az új kiadásban az egyik legjelentősebb változás az internet megjelenése és hatása a marketing gyakorlatára. Az internet nemcsak marketingeszközként jelenik meg, hanem lényegesen befolyásolja az eladók és vevők közötti munkamegosztást, lehetővé téve a közös értékalkotást. Ezt követve olyan fogalmakat tárgyalunk, mint a vevői részvétel, a keresőmarketing, a közösségi média, a párbeszéd.

Hivatkozás: https://mersz.hu/bauer-beracs-kenesei-marketing-alapismeretek//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave