Bauer András, Berács József, Kenesei Zsófia

Marketing alapismeretek


Kereskedelmi (saját) márkás termékek

A termékválasztékkal kapcsolatos döntések egy másik jelentős kérdése a kereskedelmi márkájú termékek bevezetése. Amint azt a 5. fejezetben a márkákról szólva bemutattuk, a kereskedelmi láncok létrehozhatnak olyan márkaneveket, amelyeket kizárólag a saját üzleteikben árusítanak, így az erősen kötődik az üzlethálózathoz. A kereskedelmi márka lehet a bolt neve (pl. Tesco), de lehet más név is (pl. Aro a Metróban). Egy kereskedelmi vállalat akár többféle saját márkát is kialakíthat, mint a bevezető példában bemutatott dm drogerie markt, amelynek a különféle termékcsoportokban eltérő nevű kereskedelmi márkája van (ebelin, babylove, alnature stb.).

Marketing alapismeretek

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 736 4

A marketinget gyakran mint az eladás művészetét, a vevők meggyőzésének és igényeik kielégítésének fortélyát, köznapi értelemben vett „tudományát” határozzák meg. A marketing – felfogásunk szerint – olyan alkalmazott közgazdasági és vállalatgazdasági diszciplína, amelynek mind a gyakorlati, mind az elméleti jelentősége egyre nő. A vállalatoknak olyan környezetben kell hatékonyan működniük, ahol a vevők alkotó módon képesek részt venni a közös értékalkotásban, ezáltal „beleszólásuk”, véleményük súlya növekszik.

A magyar gazdaság a 21. században jelentősen integrálódik a nemzetközi piacba, annak minden előnyével és hátrányával együtt. A gazdasági integráció és az információtechnológia fejlődése csökkenti a nemzeti határok szerepét, de a fogyasztók nemzeti érzelme, hazai termékek iránti vonzalma gyakran növekszik. A globális gazdasági válság és annak hazai sajátosságai jelentősen átalakították a fogyasztók értékrendjét és szokásait.

E környezetben született könyvünk második kiadása. Az új kiadásban az egyik legjelentősebb változás az internet megjelenése és hatása a marketing gyakorlatára. Az internet nemcsak marketingeszközként jelenik meg, hanem lényegesen befolyásolja az eladók és vevők közötti munkamegosztást, lehetővé téve a közös értékalkotást. Ezt követve olyan fogalmakat tárgyalunk, mint a vevői részvétel, a keresőmarketing, a közösségi média, a párbeszéd.

Hivatkozás: https://mersz.hu/bauer-beracs-kenesei-marketing-alapismeretek//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave