Bauer András, Berács József, Kenesei Zsófia

Marketing alapismeretek


Kérdések

  1. Milyen funkciókat lát el a kereskedelem?
  2. Milyen típusú nagykereskedőket ismer?
  3. Melyek a kiskereskedők tipizálásának lehetséges ismérvei?
  4. Milyen típusú kiskereskedőket ismer?
  5. Mi jellemzi az e-kereskedelem fejlődését? Melyek a buktatói?
  6. Milyen marketingeszközei vannak egy kiskereskedőnek?
  7. Mi az a kereskedelmi márka, mi a vevő és a kereskedő számára az előnye?
  8. Mi a kategóriamenedzsment? Hogyan kell kivitelezni?
  9. Milyen bolton belüli eszközöket alkalmazhatnak a kiskereskedők?
  10. Melyek a kereskedelmi törvény legfontosabb pontjai?

Marketing alapismeretek

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 736 4

A marketinget gyakran mint az eladás művészetét, a vevők meggyőzésének és igényeik kielégítésének fortélyát, köznapi értelemben vett „tudományát” határozzák meg. A marketing – felfogásunk szerint – olyan alkalmazott közgazdasági és vállalatgazdasági diszciplína, amelynek mind a gyakorlati, mind az elméleti jelentősége egyre nő. A vállalatoknak olyan környezetben kell hatékonyan működniük, ahol a vevők alkotó módon képesek részt venni a közös értékalkotásban, ezáltal „beleszólásuk”, véleményük súlya növekszik.

A magyar gazdaság a 21. században jelentősen integrálódik a nemzetközi piacba, annak minden előnyével és hátrányával együtt. A gazdasági integráció és az információtechnológia fejlődése csökkenti a nemzeti határok szerepét, de a fogyasztók nemzeti érzelme, hazai termékek iránti vonzalma gyakran növekszik. A globális gazdasági válság és annak hazai sajátosságai jelentősen átalakították a fogyasztók értékrendjét és szokásait.

E környezetben született könyvünk második kiadása. Az új kiadásban az egyik legjelentősebb változás az internet megjelenése és hatása a marketing gyakorlatára. Az internet nemcsak marketingeszközként jelenik meg, hanem lényegesen befolyásolja az eladók és vevők közötti munkamegosztást, lehetővé téve a közös értékalkotást. Ezt követve olyan fogalmakat tárgyalunk, mint a vevői részvétel, a keresőmarketing, a közösségi média, a párbeszéd.

Hivatkozás: https://mersz.hu/bauer-beracs-kenesei-marketing-alapismeretek//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave