Bauer András, Berács József, Kenesei Zsófia

Marketing alapismeretek


10.5. PÉLDA: Pénzügyi közvetítők
,,Az AXA tehát túllépett a Brokerneten, s új alapokra helyezte saját értékesítési hálózatának működését. A korábban – még Winterthur Biztosítóként – külön cégbe kiszervezett értékesítési tevékenységet ismét cégen belül oldják meg, de a több lábon állás jegyében a 300 fős saját hálózat mellett 500 kisebb alkuszcéggel van szerződésük. Az Aviva, bár súlyosan megégette magát, ismét leszerződött a Brokernettel. Igaz, egyre erősebb hangsúlyt fektet közel 600 fős saját hálózatának megerősítésére, és szintén leszerződött több sikeres, kisebb alkuszcéggel is. Az értékesítési hálózat több lábra állítása egyre több vezető menedzser szájából hangzik el új irányként; a cél egyértelműen a Brokernettől való függőség csökkentése. A piacvezető életbiztosítónak számító ING Biztosítónál viszont épp fordított a helyzet: a cég éveken keresztül kizárólag saját értékesítési csapatára hagyatkozott és ért el sikereket, a másfél éve kinevezett holland vezérigazgató viszont rögtön így fogalmazott: »felkészülünk a viharos időszakra, több lábon állunk«. Az ING-nél ez épp azt jelentette, hogy – három banki partnere és több alkuszcég mellé – értékesítési partnerévé fogadta a Brokernetet is. Történt mindez nem sokkal azután, hogy a cég korábbi első embere a kiugróan magas jutalékszint és a »nem megbízható állománykezelés« miatt határozottan elzárkózott ettől a lépéstől.”
Forrás: Csúcsragadozó. Brokernet sztori. Figyelő online 2009. 08. 13.

Marketing alapismeretek

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 736 4

A marketinget gyakran mint az eladás művészetét, a vevők meggyőzésének és igényeik kielégítésének fortélyát, köznapi értelemben vett „tudományát” határozzák meg. A marketing – felfogásunk szerint – olyan alkalmazott közgazdasági és vállalatgazdasági diszciplína, amelynek mind a gyakorlati, mind az elméleti jelentősége egyre nő. A vállalatoknak olyan környezetben kell hatékonyan működniük, ahol a vevők alkotó módon képesek részt venni a közös értékalkotásban, ezáltal „beleszólásuk”, véleményük súlya növekszik.

A magyar gazdaság a 21. században jelentősen integrálódik a nemzetközi piacba, annak minden előnyével és hátrányával együtt. A gazdasági integráció és az információtechnológia fejlődése csökkenti a nemzeti határok szerepét, de a fogyasztók nemzeti érzelme, hazai termékek iránti vonzalma gyakran növekszik. A globális gazdasági válság és annak hazai sajátosságai jelentősen átalakították a fogyasztók értékrendjét és szokásait.

E környezetben született könyvünk második kiadása. Az új kiadásban az egyik legjelentősebb változás az internet megjelenése és hatása a marketing gyakorlatára. Az internet nemcsak marketingeszközként jelenik meg, hanem lényegesen befolyásolja az eladók és vevők közötti munkamegosztást, lehetővé téve a közös értékalkotást. Ezt követve olyan fogalmakat tárgyalunk, mint a vevői részvétel, a keresőmarketing, a közösségi média, a párbeszéd.

Hivatkozás: https://mersz.hu/bauer-beracs-kenesei-marketing-alapismeretek//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave