Bauer András, Berács József, Kenesei Zsófia

Marketing alapismeretek


10.6. PÉLDA: Üdülési jog
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Markgold Ingatlanforgalmazási Kft. (korábbi nevén: Holiday Club Hungary Üdülésszervező Kft.) tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amikor 2009-ben és 2010-ben az üdülési jogok értékesítésekor valótlan információkat közölt a fogyasztókkal. A GVH ezért 40 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra.
A vállalkozás üdülőingatlanok időben megosztott használati jogát termékbemutatókon értékesítette a fogyasztóknak. Az értékesítés során azonnali, csak az adott napra érvényes kedvezményeket kínált fel, ezzel a fogyasztókat azonnali döntésre, a szerződés azonnali megkötésére késztette. A vizsgálat során bebizonyosodott továbbá, hogy a közölt listaárak, amelyekhez a fogyasztók az általuk kialkudott árat viszonyíthatták, ténylegesen sosem érvényesültek, így az ígért, illetve elért árkedvezmény mértéke is megtévesztő volt.
A vállalkozás emellett azon fogyasztóknak, akik korábbi üdülési joguktól szerettek volna megválni, szóban értékesítési ígéretet tett arra az esetre, ha értékesebbre cserélik már meglévő üdülési jogukat, vagy vásárolnak egy újabb üdülőhasználati jogot. A továbbértékesítésre garanciát azonban írásban nem vállalt, csak azt, hogy az eladásra kínált üdülési jogot pár hónapig reklámozza weboldalán. A fogyasztók így valótlan információk alapján döntöttek új vagy újabb üdülőhasználati szerződés megkötése mellett, miközben az eladni kívánt korábbi üdülési joguk értékesítése az esetek túlnyomó többségében sikertelennek bizonyult.
Forrás: GVH, 2012. 09. 19.
Megjegyzés: Az ítélet ellen a vállalat fellebbezett, az még nem jogerős

Marketing alapismeretek

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 736 4

A marketinget gyakran mint az eladás művészetét, a vevők meggyőzésének és igényeik kielégítésének fortélyát, köznapi értelemben vett „tudományát” határozzák meg. A marketing – felfogásunk szerint – olyan alkalmazott közgazdasági és vállalatgazdasági diszciplína, amelynek mind a gyakorlati, mind az elméleti jelentősége egyre nő. A vállalatoknak olyan környezetben kell hatékonyan működniük, ahol a vevők alkotó módon képesek részt venni a közös értékalkotásban, ezáltal „beleszólásuk”, véleményük súlya növekszik.

A magyar gazdaság a 21. században jelentősen integrálódik a nemzetközi piacba, annak minden előnyével és hátrányával együtt. A gazdasági integráció és az információtechnológia fejlődése csökkenti a nemzeti határok szerepét, de a fogyasztók nemzeti érzelme, hazai termékek iránti vonzalma gyakran növekszik. A globális gazdasági válság és annak hazai sajátosságai jelentősen átalakították a fogyasztók értékrendjét és szokásait.

E környezetben született könyvünk második kiadása. Az új kiadásban az egyik legjelentősebb változás az internet megjelenése és hatása a marketing gyakorlatára. Az internet nemcsak marketingeszközként jelenik meg, hanem lényegesen befolyásolja az eladók és vevők közötti munkamegosztást, lehetővé téve a közös értékalkotást. Ezt követve olyan fogalmakat tárgyalunk, mint a vevői részvétel, a keresőmarketing, a közösségi média, a párbeszéd.

Hivatkozás: https://mersz.hu/bauer-beracs-kenesei-marketing-alapismeretek//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave