Bauer András, Berács József, Kenesei Zsófia

Marketing alapismeretek


12.2. PÉLDA: Marad a hagyományos televízió
A tévétársaságoknak azonban szemmel kell tartaniuk az online videós piacot, mivel ez az a hely, mely alkalmas arra, hogy a multimédiás fogyasztási szokások változásait vizsgálja – derül ki a Gemius kutatásából. A közeljövőben olyan jelenségeket figyelhetünk meg, mint a multiscreening, VOD és livestreaming rohamos fejlődése.
Figyelemre méltó tény, hogy egyre népszerűbbek azok a videók, amelyeket mobil eszközzel készítettek. Egy másik érdekes tényező, hogy az adott napszak függvényében milyen módon fogyasztják ezt a tartalmat. A Gemius elemzése a weboldalak aktivitását vizsgálva azt mutatja, hogy a felhasználók okostelefonjukkal böngészve a netet kezdik a napjukat, majd a munkahelyükre érve a számítógépet használják, és az esti órákban leginkább a nagyobb képernyőt részesítik előnyben.
Mit is jelent ez? Valójában a tartalom típusától függ a mobil eszköz használata: gyors információért, rövid szórakoztató anyagokért, zenei videókért (munkába menet) az okostelefon is elegendő. A játékfilmek és dokumentumfilmek nézése, ami főleg esti tevékenység, nagyobb képernyőt és nagyobb kényelmet kíván. A választás ekkor inkább a tévékészülékre és tabletre esik.
A Gemius Hungary külön vizsgálta, hogy a hazai lakosság melyik napszakban milyen platformot használ. A kutatásból kiemelt egyik érdekes információ rámutat: hazánkban az esti órákban a legaktívabb a tartalomfogyasztás mobileszközökön. De míg a többi országban általában ez a növekedés szinte pontban 18 órakor kezdődik, nálunk ez majdnem 19 órára tolódik. Ez lehet annak is a jele, hogy mi tovább dolgozunk, később érünk haza a munkából.
Egy másik érdekes tendencia a multiscreening növekvő fontossága - az IAB Lengyelország kutatása azt mutatja, hogy a nézők közel 67 százaléka a tévénézéssel egy időben más eszközt is használ: a válaszadók felének esetében ez egy laptop, 30 százalék nyilatkozott úgy, hogy okostelefont használ, míg 7 százalék tabletet.
Forrás: A tv-készülékek még jó ideig bekapcsolva maradnak, mediainfo 2013. november 14.

Marketing alapismeretek

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 736 4

A marketinget gyakran mint az eladás művészetét, a vevők meggyőzésének és igényeik kielégítésének fortélyát, köznapi értelemben vett „tudományát” határozzák meg. A marketing – felfogásunk szerint – olyan alkalmazott közgazdasági és vállalatgazdasági diszciplína, amelynek mind a gyakorlati, mind az elméleti jelentősége egyre nő. A vállalatoknak olyan környezetben kell hatékonyan működniük, ahol a vevők alkotó módon képesek részt venni a közös értékalkotásban, ezáltal „beleszólásuk”, véleményük súlya növekszik.

A magyar gazdaság a 21. században jelentősen integrálódik a nemzetközi piacba, annak minden előnyével és hátrányával együtt. A gazdasági integráció és az információtechnológia fejlődése csökkenti a nemzeti határok szerepét, de a fogyasztók nemzeti érzelme, hazai termékek iránti vonzalma gyakran növekszik. A globális gazdasági válság és annak hazai sajátosságai jelentősen átalakították a fogyasztók értékrendjét és szokásait.

E környezetben született könyvünk második kiadása. Az új kiadásban az egyik legjelentősebb változás az internet megjelenése és hatása a marketing gyakorlatára. Az internet nemcsak marketingeszközként jelenik meg, hanem lényegesen befolyásolja az eladók és vevők közötti munkamegosztást, lehetővé téve a közös értékalkotást. Ezt követve olyan fogalmakat tárgyalunk, mint a vevői részvétel, a keresőmarketing, a közösségi média, a párbeszéd.

Hivatkozás: https://mersz.hu/bauer-beracs-kenesei-marketing-alapismeretek//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave