Bauer András, Berács József, Kenesei Zsófia

Marketing alapismeretek


Feladatok

  1. Vizsgáljon meg egy fogyasztói döntést! Készítsen interjút egy társával, s kérje meg, hogy mesélje el egy általa kiválasztott termék megvásárlását saját szavaival! Elemezze az interjút a döntési folyamat szempontjából! A vásárlási folyamat mely lépései szerepeltek, melyek maradtak ki, mit gondol, miért? Milyen marketingeszközök érhetők tetten a vásárlási döntés befolyásolásában? Milyeneket lehetett volna még alkalmazni?
  2. Válasszon ki saját vásárlásai közül egy magas és egy alacsony érdekeltségű vásárlási szituációt! Elemezze a kétféle döntést! Milyen különbségeket és milyen hasonlóságokat talál?
  3. Egy bank szeretné megtudni, hogy milyen tényezők befolyásolják fiatal (20–30 éves) ügyfeleit vásárlásaik során. Vizsgálja meg, hogy milyen egyéni, társadalmi és szituációs tényezők befolyásolhatják ezt az ügyfélszegmenst bankválasztási döntéseiben!

Marketing alapismeretek

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 736 4

A marketinget gyakran mint az eladás művészetét, a vevők meggyőzésének és igényeik kielégítésének fortélyát, köznapi értelemben vett „tudományát” határozzák meg. A marketing – felfogásunk szerint – olyan alkalmazott közgazdasági és vállalatgazdasági diszciplína, amelynek mind a gyakorlati, mind az elméleti jelentősége egyre nő. A vállalatoknak olyan környezetben kell hatékonyan működniük, ahol a vevők alkotó módon képesek részt venni a közös értékalkotásban, ezáltal „beleszólásuk”, véleményük súlya növekszik.

A magyar gazdaság a 21. században jelentősen integrálódik a nemzetközi piacba, annak minden előnyével és hátrányával együtt. A gazdasági integráció és az információtechnológia fejlődése csökkenti a nemzeti határok szerepét, de a fogyasztók nemzeti érzelme, hazai termékek iránti vonzalma gyakran növekszik. A globális gazdasági válság és annak hazai sajátosságai jelentősen átalakították a fogyasztók értékrendjét és szokásait.

E környezetben született könyvünk második kiadása. Az új kiadásban az egyik legjelentősebb változás az internet megjelenése és hatása a marketing gyakorlatára. Az internet nemcsak marketingeszközként jelenik meg, hanem lényegesen befolyásolja az eladók és vevők közötti munkamegosztást, lehetővé téve a közös értékalkotást. Ezt követve olyan fogalmakat tárgyalunk, mint a vevői részvétel, a keresőmarketing, a közösségi média, a párbeszéd.

Hivatkozás: https://mersz.hu/bauer-beracs-kenesei-marketing-alapismeretek//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave