Bauer András, Berács József, Kenesei Zsófia

Marketing alapismeretek


A piaci verseny szintjei

A piacot gyakran szűkebben értelmezik, azaz csak a vállalat saját termékére, termékcsoportjára vonatkoztatják. Érdemes azonban tágabb keretekben gondolkodni. A piaci kudarcok oka gyakran keresendő a már említett marketing-rövidlátásban, amely túlzottan leszűkíti a gondolkodást. A vállalat úgy véli, egyedül áll termékével, nem fenyegeti sem közvetlen, sem helyettesítési veszély. Ennek ellensúlyozására a problémamegoldó gondolkodást tartjuk célszerűnek. Ekkor nem a termékcsoport, hanem a vevő igénye áll a középpontban. Példaként említhetjük a gyorspostai szolgáltatások piacát. Az üzleti élet felgyorsulásával hatalmas igény keletkezett dokumentumok azonnali (24 órán belüli) továbbítására. Miután a posták ezt az űrt nem voltak képesek betölteni, új üzleti vállalkozások népesítették be ezt a hatalmas piacot. A DHL, UPS, Fedex stb. csomagküldő vállalatok esetei marketing-sikertörténetek. Eredményesen vettek el piaci részesedést a korábban monopolista postai vállalatoktól, illetve kényszerítették azokat tevékenységük bővítésére. E bővítés jó példája a Deutsche Post, amely felvásárolta a TNT gyorspostai szolgáltatót és integrálta azt rendszerébe.

Marketing alapismeretek

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 736 4

A marketinget gyakran mint az eladás művészetét, a vevők meggyőzésének és igényeik kielégítésének fortélyát, köznapi értelemben vett „tudományát” határozzák meg. A marketing – felfogásunk szerint – olyan alkalmazott közgazdasági és vállalatgazdasági diszciplína, amelynek mind a gyakorlati, mind az elméleti jelentősége egyre nő. A vállalatoknak olyan környezetben kell hatékonyan működniük, ahol a vevők alkotó módon képesek részt venni a közös értékalkotásban, ezáltal „beleszólásuk”, véleményük súlya növekszik.

A magyar gazdaság a 21. században jelentősen integrálódik a nemzetközi piacba, annak minden előnyével és hátrányával együtt. A gazdasági integráció és az információtechnológia fejlődése csökkenti a nemzeti határok szerepét, de a fogyasztók nemzeti érzelme, hazai termékek iránti vonzalma gyakran növekszik. A globális gazdasági válság és annak hazai sajátosságai jelentősen átalakították a fogyasztók értékrendjét és szokásait.

E környezetben született könyvünk második kiadása. Az új kiadásban az egyik legjelentősebb változás az internet megjelenése és hatása a marketing gyakorlatára. Az internet nemcsak marketingeszközként jelenik meg, hanem lényegesen befolyásolja az eladók és vevők közötti munkamegosztást, lehetővé téve a közös értékalkotást. Ezt követve olyan fogalmakat tárgyalunk, mint a vevői részvétel, a keresőmarketing, a közösségi média, a párbeszéd.

Hivatkozás: https://mersz.hu/bauer-beracs-kenesei-marketing-alapismeretek//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave