Bauer András, Berács József, Kenesei Zsófia

Marketing alapismeretek


A piacszegmentáció

1990-ben, az akkor induló egyetlen mobilszolgáltató, a Westel (ma T-Mobile) vállalat kétezer fogyasztót tudhatott magáénak. 2013-ban a T-Mobile ügyfeleinek száma meghaladta a négymilliót. Az induláskor jelentősen könnyebb volt a marketingesek helyzete, mint ma, hiszen a termék valódi hiánypótló volt, hétszázezer fogyasztó várt telefonra, átlagosan már 6 éve. Mivel az induló árak igen magasak voltak, és az egyes területek lefedése igen egyenetlen, az első fogyasztók hasonlítottak egymáshoz: égető szükségük volt telefonra, és képesek voltak a magas árat megfizetni. Két évtizeddel később a vállalat egy igazi tömegpiaccal áll szemben, ahol az egyes fogyasztók között hatalmas különbségek találhatók életkorban, jövedelemben, technikai készségekben és számos más területen is. Kétezer fogyasztót megszólítani kevésbé volt kockázatos, hiszen számos tekintetben hasonlóak voltak. A négymilliós fogyasztói kör esetében azonban nagyon eltérő marketingstratégiát kell folytatni.

Marketing alapismeretek

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 736 4

A marketinget gyakran mint az eladás művészetét, a vevők meggyőzésének és igényeik kielégítésének fortélyát, köznapi értelemben vett „tudományát” határozzák meg. A marketing – felfogásunk szerint – olyan alkalmazott közgazdasági és vállalatgazdasági diszciplína, amelynek mind a gyakorlati, mind az elméleti jelentősége egyre nő. A vállalatoknak olyan környezetben kell hatékonyan működniük, ahol a vevők alkotó módon képesek részt venni a közös értékalkotásban, ezáltal „beleszólásuk”, véleményük súlya növekszik.

A magyar gazdaság a 21. században jelentősen integrálódik a nemzetközi piacba, annak minden előnyével és hátrányával együtt. A gazdasági integráció és az információtechnológia fejlődése csökkenti a nemzeti határok szerepét, de a fogyasztók nemzeti érzelme, hazai termékek iránti vonzalma gyakran növekszik. A globális gazdasági válság és annak hazai sajátosságai jelentősen átalakították a fogyasztók értékrendjét és szokásait.

E környezetben született könyvünk második kiadása. Az új kiadásban az egyik legjelentősebb változás az internet megjelenése és hatása a marketing gyakorlatára. Az internet nemcsak marketingeszközként jelenik meg, hanem lényegesen befolyásolja az eladók és vevők közötti munkamegosztást, lehetővé téve a közös értékalkotást. Ezt követve olyan fogalmakat tárgyalunk, mint a vevői részvétel, a keresőmarketing, a közösségi média, a párbeszéd.

Hivatkozás: https://mersz.hu/bauer-beracs-kenesei-marketing-alapismeretek//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave