Bauer András, Berács József, Kenesei Zsófia

Marketing alapismeretek


Kereskedelem és marketing

A 20. század egyben a marketing és a kereskedelem százada is. A neves angol Chartered Institute of Marketing szervezet által kiadott a „Marketing évszázad” című könyv 2011-ben jelent meg, és az 1910 és 2010 közötti évszázad során felgyülemlett marketing- és értékesítési tapasztalatokat foglalja össze. Nem véletlenül, hiszen az intézet 1911-ben alakult meg azzal a céllal, hogy elősegítse az üzleti élet és a társadalom fejlődését. A marketing, a legegyszerűbb megfogalmazás szerint, a fogyasztói igények jövedelmező kielégítése. Mindennapi életünket megkönnyíti, hogy a világ számos tájékáról származó termékek a marketing és a kereskedelem révén fogyasztási cikkekké válva megvásárolhatók.

Marketing alapismeretek

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 736 4

A marketinget gyakran mint az eladás művészetét, a vevők meggyőzésének és igényeik kielégítésének fortélyát, köznapi értelemben vett „tudományát” határozzák meg. A marketing – felfogásunk szerint – olyan alkalmazott közgazdasági és vállalatgazdasági diszciplína, amelynek mind a gyakorlati, mind az elméleti jelentősége egyre nő. A vállalatoknak olyan környezetben kell hatékonyan működniük, ahol a vevők alkotó módon képesek részt venni a közös értékalkotásban, ezáltal „beleszólásuk”, véleményük súlya növekszik.

A magyar gazdaság a 21. században jelentősen integrálódik a nemzetközi piacba, annak minden előnyével és hátrányával együtt. A gazdasági integráció és az információtechnológia fejlődése csökkenti a nemzeti határok szerepét, de a fogyasztók nemzeti érzelme, hazai termékek iránti vonzalma gyakran növekszik. A globális gazdasági válság és annak hazai sajátosságai jelentősen átalakították a fogyasztók értékrendjét és szokásait.

E környezetben született könyvünk második kiadása. Az új kiadásban az egyik legjelentősebb változás az internet megjelenése és hatása a marketing gyakorlatára. Az internet nemcsak marketingeszközként jelenik meg, hanem lényegesen befolyásolja az eladók és vevők közötti munkamegosztást, lehetővé téve a közös értékalkotást. Ezt követve olyan fogalmakat tárgyalunk, mint a vevői részvétel, a keresőmarketing, a közösségi média, a párbeszéd.

Hivatkozás: https://mersz.hu/bauer-beracs-kenesei-marketing-alapismeretek//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave