Bauer András, Berács József, Kenesei Zsófia

Marketing alapismeretek


Kérdések

  1. Hogyan határozzuk meg a termék fogalmát a marketingben?
  2. Milyen termékszintek határolhatók el, s mi ezek marketinghatása?
  3. Hogyan csoportosíthatók a termékek?
  4. Milyen termékpolitikai lehetőségei vannak egy vállalatnak?
  5. Hogyan értelmezzük a termékkategória, termékcsoport és cikkelem fogalmát?
  6. Melyek a termékkínálat dimenziói?
  7. Milyen tényezőket szükséges a termékek kivonásánál figyelembe venni?
  8. Hogyan határozható meg a termékéletgörbe?
  9. Milyen feladatokat kell ellátnia a vállalatnak a termékéletgörbe egyes szakaszaiban?
  10. Milyen szakaszokból áll a termékfejlesztés folyamata?
  11. Hogyan alkotunk ötleteket és hogyan szelektáljuk azokat?
  12. Melyek a csomagolás legfontosabb funkciói?
  13. Mit értünk a márka fogalmán?
  14. Melyek a márka legfontosabb alkotóelemei?
  15. Melyek az egyes márkázási formák előnyei és hátrányai?
  16. Melyek a márkaérték dimenziói?
  17. Mi a márkahűség és mi annak jelentősége?
  18. Milyen formái ismertek a márkakiterjesztének?
  19. Milyen szerepet játszik a minőség a termékpolitikában?
  20. Hogyan szabályozzák a márkák jogi védelmét?
  21. Mi a fogyasztó szerepe a márkák védelmében?

Marketing alapismeretek

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 736 4

A marketinget gyakran mint az eladás művészetét, a vevők meggyőzésének és igényeik kielégítésének fortélyát, köznapi értelemben vett „tudományát” határozzák meg. A marketing – felfogásunk szerint – olyan alkalmazott közgazdasági és vállalatgazdasági diszciplína, amelynek mind a gyakorlati, mind az elméleti jelentősége egyre nő. A vállalatoknak olyan környezetben kell hatékonyan működniük, ahol a vevők alkotó módon képesek részt venni a közös értékalkotásban, ezáltal „beleszólásuk”, véleményük súlya növekszik.

A magyar gazdaság a 21. században jelentősen integrálódik a nemzetközi piacba, annak minden előnyével és hátrányával együtt. A gazdasági integráció és az információtechnológia fejlődése csökkenti a nemzeti határok szerepét, de a fogyasztók nemzeti érzelme, hazai termékek iránti vonzalma gyakran növekszik. A globális gazdasági válság és annak hazai sajátosságai jelentősen átalakították a fogyasztók értékrendjét és szokásait.

E környezetben született könyvünk második kiadása. Az új kiadásban az egyik legjelentősebb változás az internet megjelenése és hatása a marketing gyakorlatára. Az internet nemcsak marketingeszközként jelenik meg, hanem lényegesen befolyásolja az eladók és vevők közötti munkamegosztást, lehetővé téve a közös értékalkotást. Ezt követve olyan fogalmakat tárgyalunk, mint a vevői részvétel, a keresőmarketing, a közösségi média, a párbeszéd.

Hivatkozás: https://mersz.hu/bauer-beracs-kenesei-marketing-alapismeretek//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave