Bauer András, Berács József, Kenesei Zsófia

Marketing alapismeretek


12.1. táblázat. Reklámcélok
Reklámcélok
Elérendő hatás
Mérési lehetőségek
Az ismertség növelés
Új termékkategória, a márka ismertségének növelése, a terméktulajdonságok bemutatása
Az ismertség különböző szintjeinek mérése, a terméktulajdonságok ismeretének mérése
Az imázs erősítése
A termék pozicionálásának hatékony kommunikálása, a termékhez kötődő asszociációk megerősítése. A márkához kapcsolódó attitűdök kialakítása
A termékasszociációk helyességének és a termékhez kapcsolódó érzéseknek a mérése, a márkával szembeni attitűdök mérése
Márkahűség és újravásárlás támogatása
A fogyasztó és márka kapcsolatának erősítése, a fogyasztási döntés helyességének megerősítése, a fogyasztói elköteleződés támogatása
Márkahűség mérése, márkához kapcsolódó asszociációk mérése
Azonnali válaszok kiváltása
Meghatározott magatartás kiváltása (pl. vásárlás, regisztráció, honlap felkeresése, ajánlás)
A kívánt magatartási változó mérése

Marketing alapismeretek

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 736 4

A marketinget gyakran mint az eladás művészetét, a vevők meggyőzésének és igényeik kielégítésének fortélyát, köznapi értelemben vett „tudományát” határozzák meg. A marketing – felfogásunk szerint – olyan alkalmazott közgazdasági és vállalatgazdasági diszciplína, amelynek mind a gyakorlati, mind az elméleti jelentősége egyre nő. A vállalatoknak olyan környezetben kell hatékonyan működniük, ahol a vevők alkotó módon képesek részt venni a közös értékalkotásban, ezáltal „beleszólásuk”, véleményük súlya növekszik.

A magyar gazdaság a 21. században jelentősen integrálódik a nemzetközi piacba, annak minden előnyével és hátrányával együtt. A gazdasági integráció és az információtechnológia fejlődése csökkenti a nemzeti határok szerepét, de a fogyasztók nemzeti érzelme, hazai termékek iránti vonzalma gyakran növekszik. A globális gazdasági válság és annak hazai sajátosságai jelentősen átalakították a fogyasztók értékrendjét és szokásait.

E környezetben született könyvünk második kiadása. Az új kiadásban az egyik legjelentősebb változás az internet megjelenése és hatása a marketing gyakorlatára. Az internet nemcsak marketingeszközként jelenik meg, hanem lényegesen befolyásolja az eladók és vevők közötti munkamegosztást, lehetővé téve a közös értékalkotást. Ezt követve olyan fogalmakat tárgyalunk, mint a vevői részvétel, a keresőmarketing, a közösségi média, a párbeszéd.

Hivatkozás: https://mersz.hu/bauer-beracs-kenesei-marketing-alapismeretek//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave