Marketing alapismeretek
Reklámcélok | Elérendő hatás | Mérési lehetőségek |
---|---|---|
Az ismertség növelés | Új termékkategória, a márka ismertségének növelése, a terméktulajdonságok bemutatása | Az ismertség különböző szintjeinek mérése, a terméktulajdonságok ismeretének mérése |
Az imázs erősítése | A termék pozicionálásának hatékony kommunikálása, a termékhez kötődő asszociációk megerősítése. A márkához kapcsolódó attitűdök kialakítása | A termékasszociációk helyességének és a termékhez kapcsolódó érzéseknek a mérése, a márkával szembeni attitűdök mérése |
Márkahűség és újravásárlás támogatása | A fogyasztó és márka kapcsolatának erősítése, a fogyasztási döntés helyességének megerősítése, a fogyasztói elköteleződés támogatása | Márkahűség mérése, márkához kapcsolódó asszociációk mérése |
Azonnali válaszok kiváltása | Meghatározott magatartás kiváltása (pl. vásárlás, regisztráció, honlap felkeresése, ajánlás) | A kívánt magatartási változó mérése |
Tartalomjegyzék
- MARKETING ALAPISMERETEK
- Impresszum
- Szerzőkről
- Bevezető
- I. Marketing és piaci környezet
- 1. A marketing szerepe a gazdaságban
- 2. Fogyasztói magatartás
- Bevezetés
- 2.1. A fogyasztói élmény középpontba helyezése
- 2.2. A vásárlási folyamat
- 2.3. A fogyasztót érő környezeti hatások és az információk feldolgozása
- 2.4. A fogyasztói döntéseket befolyásoló egyéni tényezők
- 2.5. A fogyasztói magatartást befolyásoló társadalmi tényezők
- 2.6. A fogyasztói magatartást befolyásoló szituációs tényezők
- 2.7. A fogyasztói érdekek védelme
- Összegzés
- Kérdések
- Feladatok
- Bevezetés
- 3. Piacszegmentáció, célcsoportképzés, pozicionálás
- 4. Marketingkutatás
- II. A marketing eszközei
- 5. Termék- és márkapolitika
- 6. Szolgáltatások marketingfeladatai
- 7. Árképzés
- 8. Az értékesítési rendszer
- 9. Kereskedelem
- 10. Személyes értékesítés
- 11. A reklám alapjai és formái
- 12. Reklámtervezés és média
- 13. Marketingtervezés
- Felhasznált irodalom
Kiadó: Akadémiai Kiadó
Online megjelenés éve: 2016
ISBN: 978 963 059 736 4
A marketinget gyakran mint az eladás művészetét, a vevők meggyőzésének és igényeik kielégítésének fortélyát, köznapi értelemben vett „tudományát” határozzák meg. A marketing – felfogásunk szerint – olyan alkalmazott közgazdasági és vállalatgazdasági diszciplína, amelynek mind a gyakorlati, mind az elméleti jelentősége egyre nő. A vállalatoknak olyan környezetben kell hatékonyan működniük, ahol a vevők alkotó módon képesek részt venni a közös értékalkotásban, ezáltal „beleszólásuk”, véleményük súlya növekszik. A magyar gazdaság a 21. században jelentősen integrálódik a nemzetközi piacba, annak minden előnyével és hátrányával együtt. A gazdasági integráció és az információtechnológia fejlődése csökkenti a nemzeti határok szerepét, de a fogyasztók nemzeti érzelme, hazai termékek iránti vonzalma gyakran növekszik. A globális gazdasági válság és annak hazai sajátosságai jelentősen átalakították a fogyasztók értékrendjét és szokásait. E környezetben született könyvünk második kiadása. Az új kiadásban az egyik legjelentősebb változás az internet megjelenése és hatása a marketing gyakorlatára. Az internet nemcsak marketingeszközként jelenik meg, hanem lényegesen befolyásolja az eladók és vevők közötti munkamegosztást, lehetővé téve a közös értékalkotást. Ezt követve olyan fogalmakat tárgyalunk, mint a vevői részvétel, a keresőmarketing, a közösségi média, a párbeszéd.
Hivatkozás: https://mersz.hu/bauer-beracs-kenesei-marketing-alapismeretek//
BibTeXEndNoteMendeleyZotero