Marketing alapismeretek
Magatartás | Lehetséges mérőeszköz |
---|---|
A fogyasztó tudomást szerez a termékről | A termék és a versenyző termékek ismertsége, szegmentumok szerint |
A fogyasztó többet tud meg a termékről | A megrendelt katalógus vagy információs csomag száma; a weboldal lekereséseinek száma; az üzletbe látogatók száma; az elektronikus hírlevélre előfizetők száma |
A fogyasztó pozitív attitűddel viseltetik termékünk iránt | A saját és a versenytárs termék iránti attitűd szegmentumonként; levél, elektronikus levél, értékesítési és eladási formákból stb. nyert visszacsatolás |
A fogyasztó kipróbálja a terméket | A fogyasztók száma, akik ingyenes termékmintát kaptak; azok száma, akik visszaváltották a kipróbálási kupont |
A fogyasztó megvásárolja a terméket | Az eladási ügyletek, szegmentumok, termékek, értékesítési utak fizetési módszerek szerint; az információkérés és a kipróbálás közötti átváltás |
A fogyasztó elégedett | A fogyasztói elégedettség termékek és szegmentumok szerint; a közvetlen levél, elektronikus levél, értékesítési út stb. alapján nyert elégedettség |
A fogyasztó lojális fogyasztó lesz | A fogyasztó magatartása; az ismételt vásárlás nagysága és gyakorisága; a gyakori vásárlói programok kihasználása alapján ajánlja a márkát barátainak |
Tartalomjegyzék
- MARKETING ALAPISMERETEK
- Impresszum
- Szerzőkről
- Bevezető
- I. Marketing és piaci környezet
- 1. A marketing szerepe a gazdaságban
- 2. Fogyasztói magatartás
- Bevezetés
- 2.1. A fogyasztói élmény középpontba helyezése
- 2.2. A vásárlási folyamat
- 2.3. A fogyasztót érő környezeti hatások és az információk feldolgozása
- 2.4. A fogyasztói döntéseket befolyásoló egyéni tényezők
- 2.5. A fogyasztói magatartást befolyásoló társadalmi tényezők
- 2.6. A fogyasztói magatartást befolyásoló szituációs tényezők
- 2.7. A fogyasztói érdekek védelme
- Összegzés
- Kérdések
- Feladatok
- Bevezetés
- 3. Piacszegmentáció, célcsoportképzés, pozicionálás
- 4. Marketingkutatás
- II. A marketing eszközei
- 5. Termék- és márkapolitika
- 6. Szolgáltatások marketingfeladatai
- 7. Árképzés
- 8. Az értékesítési rendszer
- 9. Kereskedelem
- 10. Személyes értékesítés
- 11. A reklám alapjai és formái
- 12. Reklámtervezés és média
- 13. Marketingtervezés
- Felhasznált irodalom
Kiadó: Akadémiai Kiadó
Online megjelenés éve: 2016
ISBN: 978 963 059 736 4
A marketinget gyakran mint az eladás művészetét, a vevők meggyőzésének és igényeik kielégítésének fortélyát, köznapi értelemben vett „tudományát” határozzák meg. A marketing – felfogásunk szerint – olyan alkalmazott közgazdasági és vállalatgazdasági diszciplína, amelynek mind a gyakorlati, mind az elméleti jelentősége egyre nő. A vállalatoknak olyan környezetben kell hatékonyan működniük, ahol a vevők alkotó módon képesek részt venni a közös értékalkotásban, ezáltal „beleszólásuk”, véleményük súlya növekszik. A magyar gazdaság a 21. században jelentősen integrálódik a nemzetközi piacba, annak minden előnyével és hátrányával együtt. A gazdasági integráció és az információtechnológia fejlődése csökkenti a nemzeti határok szerepét, de a fogyasztók nemzeti érzelme, hazai termékek iránti vonzalma gyakran növekszik. A globális gazdasági válság és annak hazai sajátosságai jelentősen átalakították a fogyasztók értékrendjét és szokásait. E környezetben született könyvünk második kiadása. Az új kiadásban az egyik legjelentősebb változás az internet megjelenése és hatása a marketing gyakorlatára. Az internet nemcsak marketingeszközként jelenik meg, hanem lényegesen befolyásolja az eladók és vevők közötti munkamegosztást, lehetővé téve a közös értékalkotást. Ezt követve olyan fogalmakat tárgyalunk, mint a vevői részvétel, a keresőmarketing, a közösségi média, a párbeszéd.
Hivatkozás: https://mersz.hu/bauer-beracs-kenesei-marketing-alapismeretek//
BibTeXEndNoteMendeleyZotero