Bauer András, Berács József, Kenesei Zsófia

Marketing alapismeretek


13.2. táblázat. Vásárlói magatartáson alapuló mérőeszközök
Magatartás
Lehetséges mérőeszköz
A fogyasztó tudomást szerez a termékről
A termék és a versenyző termékek ismertsége, szegmentumok szerint
A fogyasztó többet tud meg a termékről
A megrendelt katalógus vagy információs csomag száma; a weboldal lekereséseinek száma; az üzletbe látogatók száma; az elektronikus hírlevélre előfizetők száma
A fogyasztó pozitív attitűddel viseltetik termékünk iránt
A saját és a versenytárs termék iránti attitűd szegmentumonként; levél, elektronikus levél, értékesítési és eladási formákból stb. nyert visszacsatolás
A fogyasztó kipróbálja a terméket
A fogyasztók száma, akik ingyenes termékmintát kaptak; azok száma, akik visszaváltották a kipróbálási kupont
A fogyasztó megvásárolja a terméket
Az eladási ügyletek, szegmentumok, termékek, értékesítési utak fizetési módszerek szerint; az információkérés és a kipróbálás közötti átváltás
A fogyasztó elégedett
A fogyasztói elégedettség termékek és szegmentumok szerint; a közvetlen levél, elektronikus levél, értékesítési út stb. alapján nyert elégedettség
A fogyasztó lojális fogyasztó lesz
A fogyasztó magatartása; az ismételt vásárlás nagysága és gyakorisága; a gyakori vásárlói programok kihasználása alapján ajánlja a márkát barátainak
Forrás: Burk Wood, 2003, 116. alapján

Marketing alapismeretek

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 736 4

A marketinget gyakran mint az eladás művészetét, a vevők meggyőzésének és igényeik kielégítésének fortélyát, köznapi értelemben vett „tudományát” határozzák meg. A marketing – felfogásunk szerint – olyan alkalmazott közgazdasági és vállalatgazdasági diszciplína, amelynek mind a gyakorlati, mind az elméleti jelentősége egyre nő. A vállalatoknak olyan környezetben kell hatékonyan működniük, ahol a vevők alkotó módon képesek részt venni a közös értékalkotásban, ezáltal „beleszólásuk”, véleményük súlya növekszik.

A magyar gazdaság a 21. században jelentősen integrálódik a nemzetközi piacba, annak minden előnyével és hátrányával együtt. A gazdasági integráció és az információtechnológia fejlődése csökkenti a nemzeti határok szerepét, de a fogyasztók nemzeti érzelme, hazai termékek iránti vonzalma gyakran növekszik. A globális gazdasági válság és annak hazai sajátosságai jelentősen átalakították a fogyasztók értékrendjét és szokásait.

E környezetben született könyvünk második kiadása. Az új kiadásban az egyik legjelentősebb változás az internet megjelenése és hatása a marketing gyakorlatára. Az internet nemcsak marketingeszközként jelenik meg, hanem lényegesen befolyásolja az eladók és vevők közötti munkamegosztást, lehetővé téve a közös értékalkotást. Ezt követve olyan fogalmakat tárgyalunk, mint a vevői részvétel, a keresőmarketing, a közösségi média, a párbeszéd.

Hivatkozás: https://mersz.hu/bauer-beracs-kenesei-marketing-alapismeretek//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave