Rekettye Gábor, Tóth Tamás, Malota Erzsébet

Nemzetközi marketing


Szemelvény
 
A Starbucks indulása – avagy egy külföldi látogatás eredménye
Howard Schulz, a Starbucks vezérigazgatója
1983-ban Howard Schultz, a Starbucks igazgatója Olaszországba utazott, ahol lenyűgözte az eszpresszó bárok népszerűsége. Úgy látta, hogy érdemes lenne ezt a kávéházi kultúrát Seattle-ben is meghonosítani. Miután meggyőzte a Starbucks alapítóit, 1984-ben Seattle belvárosában próbálták ki az új kávéházi koncepciót. A kísérlet jól sikerült. Egy évvel később Howard Schultz új saját céget hozott létre Il Giornale névvel, ami Starbucks kávébabból főzött különféle kávékat kínált. Két évvel később az Il Giornale felvásárolta a Starbucksot, és átvette a Starbucks nevet. Ekkorra már 17 üzletük volt, ebből egy Kanadában.
1992-ben vezették be a már 140 üzlettel rendelkező céget a tőzsdére, ahol a Starbucks papírjai hatalmas sikert értek el. Bár a 2008-as gazdasági válság hatására a Starbucks részvények árfolyama is jelentősen esett, az utóbbi pár évben újra dinamikusan emelkedett részvényeik értéke. A Starbucks ma már több mint 20 ezer üzlettel rendelkezik (ezeknek közel fele az USA-n kívül van). Kétszázezer alkalmazottja 2013-ban 3 milliárd fogyasztót szolgált ki a világ számos országában. A Forbes szerint a Starbucks ma a világ 76. legértékesebb márkája, a cég értékét 56 milliárd dollárra becsülik.
 
Forrás: Rekettye et al. (2015)

Nemzetközi marketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 740 1

Örömmel ajánlom Rekettye Gábor, Tóth Tamás és Malota Erzsébet könyvét minden olyan olvasónak, akit érdekel a marketing és annak nemzetközi vetülete. Nekem, aki japán vagyok, de Budapesten élek és dolgozom, természetes, hogy ismerjem a nemzetközi környezetet, a kultúrák, az üzleti-, és marketingszokások közötti különbségeket. Ezt a nemzetközi affinitást azonban nem is olyan könnyű megszerezni. A szerzők könyve sokat segíthet az olvasónak abban, hogy részletes és friss képet kapjon a nemzetközi gazdaságban végbemenő folyamatokról, valamint az azokhoz való marketingalkalmazkodás feltételeiről és eszközeiről. Rekettye Gábor öt évet élt és dolgozott Japánban, éppen ezért otthonosan mozog az ázsiai, távol-keleti környezetben is. Ez, valamint az ő és szerzőtársainak kutatói, szerzői múltja garancia arra, hogy az olvasók értékes könyvet vehessenek kezükbe.

Morita Tsuneo

a Tateyama R & D Europe Ltd. vezérigazgatója,

volt egyetemi tanár, Hosei Egyetem, Tokió

A nemzetközi marketing tudományos igényű bemutatását szolgálja Rekettye Gábor, Tóth Tamás és Malota Erzsébet nagyszerűen szerkesztett, hiánypótló műve. A könyvben közreadott ismeretanyag nagymértékben hozzájárulhat a nyitott, exportorientált magyar gazdaság válság utáni felemelkedéséhez, fejlesztéséhez. Rekettye Gábor rendkívül körültekintően foglalkozik azokkal a nemzetközi kritériumokkal, amelyekre – bár csekély a ráhatásunk –, de ismeretük és hozzájuk való alkalmazkodásunk elősegíti marketing-döntéseink előkészítését és sikeres végrehajtását.

Nagy értéke a könyvnek a kulturális jellemzők és különbözőségek, valamint a marketingkommunikációs eszközök interkulturális szempontú bemutatása Malota Erzsébet és Tóth Tamás tollából, hisz a fogyasztói szokások és a kommunikáció elemzése nélkül nem juthatunk közel a fogyasztók eszéhez és szívéhez. Ehhez járul hozzá napjaink új digitális eszköztárának ismertetése is, Csordás Tamás és Gáti Mirkó által.

Az exportőr vállalatok tudatos piaci tevékenységéhez ad nélkülözhetetlen támpontokat Rekettye Gábor a külpiacra való kilépés formáinak és a nemzetközi marketing eszköztárának bemutatásával, alapos elemzésével, tanulságos példákkal és esetekkel alátámasztva.

Jó szívvel ajánlom a könyvet minden gazdasági szakembernek, kutatónak és egyetemi hallgatónak.

Sugár András

a Máltai Köztársaság tiszteletbeli konzulja

a Westel, a T-Mobile volt vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/rekettye-toth-malota-nemzetkozi-marketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave