Rekettye Gábor, Tóth Tamás, Malota Erzsébet

Nemzetközi marketing


Szemelvény
 
2014. szeptemberi hírek az okos „kütyük” világából
 
2014. szeptember 5.: Amit mindenki várt: megvásárolható a Moto 360 okosóra
„Igencsak hosszú várakozás után a Motorola 360 végre megjelent, tényleg és valóban, megvásárolható módon. Meglehetősen idegőrlő várakoztatás után kiderült, hogy mától, szeptember 5-től 249 dolláros áron lehet a tengerentúlon hozzájutni a gyönyörű okosórához. Bár szkeptikusak voltunk, a Best Buy mégis helyes adatokat adott meg nemrég, ami a tudását illeti. Így most már teljesen biztos, hogy a Motorola Moto 360 smartwatch 1,56 colos kijelzője 320 × 290 pixel felbontású, egy TI OMAP 3 processzor dolgozik benne 512 megabájt RAM társaságában. A belső tárhely 4 gigabájt, olyan funkciók egészítik ki a tudást, mint lépésszámláló, pulzusmérő (külön alkalmazás tartozik hozzá), vezeték nélküli töltési lehetőség. A kijelzőt Gorilla Glass védi, és akárcsak az LG G Watch, a Moto 360 is teljesíti az IP67 szabványt, tehát vízálló. A smartwatch jelenleg a világon az egyedüli Android Wear rendszerű modell kerek kijelzővel.
 
2014. szeptember 9.: Az Apple most mindent visz: itt van két új iPhone és az Apple Watch okosóra
Hónapok, de inkább évek óta pletykált dolgokat is valóra váltott kedden este az Apple. A cég nemcsak egy új iPhone-t jelentett be, hanem egy valódi extrákkal megtoldott óriásmobilt, valamint egy saját okosórát is. Steve Jobs halála óta a mostani volt az Apple legfontosabb napja.
A lehető legtöbb értelemben rendhagyóan indult az Apple idei őszi sajtóeseménye. Az élő közvetítés nem működött rendesen, Tim Cook nem tízperces győzelmi jelentéssel indított, és hát nem mehetünk el a szokatlan helyszín mellett sem: az Apple vezérigazgatója abban a Flint Centerben lépett színpadra, ahol Steve Jobs 30 éve bemutatta az első Macintosh számítógépet.
A még egy kérdésre visszatérő és a még egy dolgot bejelentő Steve Jobs legendás fordulata végre visszatért a színpadra, és az Apple a piac és a részvényesek legnagyobb örömére most valóban fontos „még egyedik” bejelentést tett. Az iWatch helyett Apple Watch néven bemutatott okosóra – amit a Flint Center közönsége állva tapsolt meg – a kategória minden fontos tulajdonságával bír: az iPhone-ok értesítésének elolvasása mellett (billentyűzet nélküli gyorsválaszokkal vagy diktálással) le is kezelhetjük vele azokat, az órát fitnesztevékenység mérésére is használhatjuk (a hátlapon több érzékelő is figyeli csuklónkat), használhatónak tűnő kezelőfelülete van, lesznek rá alkalmazások, walkietalkie-ként is használható lesz (!), vezérli az Apple tv-t, fizetni is tudunk majd vele. Ja, és szép.
Forrás: Részlet Balogh Csaba cikkéből, http://hvg.hu/tudomany/20140909_apple_iphone6_iphone6_plus_apple_watch/nyomt..., letöltve: 2014. 09. 10.
 
2014. szeptember 22.: Az Apple 10 millió iPhone-t adott el a hétvégén
Az Apple – mint az várható volt – több mint 10 milliót adott el a hétvégén az új iPhone-jából. Ez volt a cég történetében a legforgalmasabb hétvége. Húsz további országban kerül majd a készülék szeptember 20-án forgalomba (ezek között még nem lesz ott Kína). Az év végéig az országok száma, ahol az okostelefon forgalomba kerül, 115-re fog nőni.
Forrás: Joshua Brustein cikke, Business Week, 2014. szeptember 22., http://www.businessweek.com/articles/2014-09-22/apple-sells-10-million-iphones-over-the-weekend

Nemzetközi marketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 740 1

Örömmel ajánlom Rekettye Gábor, Tóth Tamás és Malota Erzsébet könyvét minden olyan olvasónak, akit érdekel a marketing és annak nemzetközi vetülete. Nekem, aki japán vagyok, de Budapesten élek és dolgozom, természetes, hogy ismerjem a nemzetközi környezetet, a kultúrák, az üzleti-, és marketingszokások közötti különbségeket. Ezt a nemzetközi affinitást azonban nem is olyan könnyű megszerezni. A szerzők könyve sokat segíthet az olvasónak abban, hogy részletes és friss képet kapjon a nemzetközi gazdaságban végbemenő folyamatokról, valamint az azokhoz való marketingalkalmazkodás feltételeiről és eszközeiről. Rekettye Gábor öt évet élt és dolgozott Japánban, éppen ezért otthonosan mozog az ázsiai, távol-keleti környezetben is. Ez, valamint az ő és szerzőtársainak kutatói, szerzői múltja garancia arra, hogy az olvasók értékes könyvet vehessenek kezükbe.

Morita Tsuneo

a Tateyama R & D Europe Ltd. vezérigazgatója,

volt egyetemi tanár, Hosei Egyetem, Tokió

A nemzetközi marketing tudományos igényű bemutatását szolgálja Rekettye Gábor, Tóth Tamás és Malota Erzsébet nagyszerűen szerkesztett, hiánypótló műve. A könyvben közreadott ismeretanyag nagymértékben hozzájárulhat a nyitott, exportorientált magyar gazdaság válság utáni felemelkedéséhez, fejlesztéséhez. Rekettye Gábor rendkívül körültekintően foglalkozik azokkal a nemzetközi kritériumokkal, amelyekre – bár csekély a ráhatásunk –, de ismeretük és hozzájuk való alkalmazkodásunk elősegíti marketing-döntéseink előkészítését és sikeres végrehajtását.

Nagy értéke a könyvnek a kulturális jellemzők és különbözőségek, valamint a marketingkommunikációs eszközök interkulturális szempontú bemutatása Malota Erzsébet és Tóth Tamás tollából, hisz a fogyasztói szokások és a kommunikáció elemzése nélkül nem juthatunk közel a fogyasztók eszéhez és szívéhez. Ehhez járul hozzá napjaink új digitális eszköztárának ismertetése is, Csordás Tamás és Gáti Mirkó által.

Az exportőr vállalatok tudatos piaci tevékenységéhez ad nélkülözhetetlen támpontokat Rekettye Gábor a külpiacra való kilépés formáinak és a nemzetközi marketing eszköztárának bemutatásával, alapos elemzésével, tanulságos példákkal és esetekkel alátámasztva.

Jó szívvel ajánlom a könyvet minden gazdasági szakembernek, kutatónak és egyetemi hallgatónak.

Sugár András

a Máltai Köztársaság tiszteletbeli konzulja

a Westel, a T-Mobile volt vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/rekettye-toth-malota-nemzetkozi-marketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave