Kőműves Zsolt Sándor, Dajnoki Krisztina, Pató Gáborné dr. Szűcs Beáta, Poór József, Szabó Katalin, Szabó-Szentgróti Gábor, Szabó Szilvia (szerk.)

Kilábalás – Újranyitás – Növekedés

Poszt-Covid-szindróma és bizonytalan helyzet menedzsment szempontjai


10.1. táblázat. Az interjúk részletei
Vállalat sorszáma
Magyarországi alapítás/felvásárlás éve
Ágazat
Belépési mód
Foglalkoztatottak száma jelenleg
Interjú típusa
1.
1991
járműgyártás
zöldmezős
3 300
telefon
2.
(1989) 2016
autóalkatrész
felvásárlás (korábban csak tulajdonosi részesedés)
391
telefon
3.
1991
járműgyártás
zöldmezős
2 800
telefon
4.
1993
járműgyártás
zöldmezős
12 226
online
5.
1989
járműgyártás
zöldmezős
534
telefon
6.
1990
autóelektronika
zöldmezős
4 243
online
7.
1991
autóalkatrész
zöldmezős (közös vállalat)
1 405
online
8.
2017
autóalkatrész
felvásárlás (eredetileg zöldmezős)
2 000
online
9.
2000
elektronika
zöldmezős
4 000
online
10.
2005
elektronika
zöldmezős
2 800
személyes
11.
2017
járműgyártás
barnamezős és zöldmezős
290
online
12.
2001
autóalkatrész
zöldmezős
3 900
online
13.
2020
elektronika
zöldmezős
50
online
14.
1991
elektronika
zöldmezős és felvásárlás
1 000
online
15.
1990
autóalkatrész
felvásárlás
1 400
személyes
Forrás: A szerzők saját szerkesztése a kutatás keretében készített vállalati interjúk alapján

Kilábalás – Újranyitás – Növekedés

Tartalomjegyzék


Kiadó: Wolters Kluwer Hungary Kft.

Online megjelenés éve: 2022

ISBN: 978 963 594 061 5

A válságokból – okozza bármilyen természeti katasztrófa vagy szűklátókörű emberi cselekedetek sora – a kilábalás soha nem rutin feladat, nincs két egyforma bejárandó útvonal, ugyanakkor a cél legfontosabb jellemzője mégis azonos: a válság előtti állapothoz képest megerősödve jönni ki belőle. Gazdasági, társadalom rendszerek esetében ez nem pusztán azt jelenti, hogy a válságot túlélni képes, korábbi anyagi és szellemi értéktermelő folyamatokat még hatékonyabban legyünk képesek végezni, hanem azt is, hogy a megerősödés keretében történjen prevenció: lehetőleg ugyanez a helyzet ne ismétlődhessen meg, láthassuk előre és tudjuk megelőzni, illetve hatását radikálisan csökkenteni. Mindez azt jelenti, hogy a vezetés számára nincs egy az egyben másolható forgatókönyv. A menedzsmentnek egy adott szervezet esetében a helyi és regionális tényezők figyelembevételével kreatív, egyedi és hatékony megoldásokat kell kidolgoznia.

Ha fentiekben egyetértünk, joggal tehető fel a kérdés: miért van szükség olyan könyvre, amely egy konkrét válság és az azt követő kilábalási és növekedési pályára állási időszak menedzsment eszközeit mutatja be?

A válasz ugyanakkor egyértelmű: nem tudunk másból tanulni. Ha a változás- és válságmenedzsment irodalmát áttekintjük, látható, hogy nem tudunk mást tenni, mint rögzíteni a tényeket, elemezni a sikeresnek bizonyult stratégiákat és döntéseket éppúgy, mint a kudarcokat annak érdekében, hogy egy következő válság idején gazdagabb eszköztárból meríthessenek a menedzserek a megoldáskereső folyamataikban. Alkothatók elméleti modellek és sikeresnek tűnő ökölszabályok, mégis a vezetők szakmai kihívása és felelőssége, hogy azokat megfelelően adaptálják a konkrét helyzetben.

Hivatkozás: https://mersz.hu/kilabalas-ujranyitas-novekedes//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave