Kőműves Zsolt Sándor, Dajnoki Krisztina, Pató Gáborné dr. Szűcs Beáta, Poór József, Szabó Katalin, Szabó-Szentgróti Gábor, Szabó Szilvia (szerk.)

Kilábalás – Újranyitás – Növekedés

Poszt-Covid-szindróma és bizonytalan helyzet menedzsment szempontjai


19.1. táblázat. Az érintett vállalat online üzletágának SWOT-analízise, 2021
Nézőpont
Tényező
Magyarázat
Erősség
Ismert brand
Lakossági ismertség
Jól kidolgozott tréningrendszer
Folyamatos vezetőképzés, naprakész tudás (pl. Akadémia)
Fizikai üzletek általi jelentős országos lefedettség
Online értékesítési formák könnyebb expanziója
Megbízhatóság
Vírushelyzet alatt bizonyított az üzletág
Anyaországból származó know-how
20 éves tapasztalat nemzetközi struktúra okán, könnyű elérhetőség
Közös menedzsment által vezetett online üzletág
Együttműködés a magyar, cseh, szlovák üzletágak között
A fizikai üzletekkel azonos marketingfelületek
Vásárlók megszólítása országos kiterjedésű csatornákon keresztül
Kiterjedt ATL és BTL kommunikációs csatornák
Nem szükséges külön marketingtevékenység az üzletágnak
Jelentős termékválaszték
Nagy termékválaszték az üzletekben
Gyors munkaerő-kölcsönzés
Kimagasló forgalmak esetén plusz munkaerő elérése
Kiváló partnerkapcsolatok
Beszállítókkal és logisztikai vállalatokkal fennálló kapcsolatok
Stratégiai partnerség a kormánnyal
Imázs, hazai kis- és középvállalkozások segítése
Gyengeség
Közös menedzsment Európában
Lassú és nehézkes döntéshozatal
Lakossági népszerűség hiánya
Kérdőíves kutatások eredményei szerint
Készletgazdálkodási technológia hiányosságai
Big Data és MI használatának a hiánya
Business Center működése
Az IT-csapat munkája elhanyagolható
Magas fluktuáció
Iparágat is jellemző alacsony bérek
Új termék bevezetésének a nehézsége
Választékba való bekerülés időigényesebb a versenytársaknál
Közvetlen termelőtől történő beszerzés nehézsége
A vállalati méret ezt nem teszi lehetővé
Járműflotta fenntartása
Magas költségek, alternatívákban versenytársaktól lemaradás
Lehetőség
Harmadik fél által végzett logisztika jobb kihasználása
Online szolgáltatást nyújtó áruházak számának a bővítése, áruházak tehermentesítése
Saját üzemeltetésű flotta fejlesztése
Alternatív hajtású gépjárművek alkalmazása
Tesco akadémia alkalmazása
Képességfejlesztés az áruházi csapatokban
További szolgáltatások bevezetése
Dropshipping alkalmazása
Elosztóközpont(ok) alkalmazása
Pontosabb választékkezelés, jobb termékelérhetőség
Veszély
Versenytársak e-kereskedelmi fejlesztései
Vírushelyzet miatti fejlesztési láz, innovatívabb versenytársak
Versenytársi előnyök
Járattervezés, a készletgazdálkodás és a vevőszolgálat területei
Webshopok száma nő
Élelmiszeráruk, friss termelői termékek értékesítésének esélye
Vásárlói szokások rendeződése (helyreállása)
A vírushelyzetben észlelt lakossági elfogadottság csökkenhet
Fenntarthatóság javítása, tartása (pl. csomagolás)
Lakossági elfogadás, árérzékenység
Munkatársak (tudástőke) elvándorlása
Magasabb jövedelem ígérete a versenytársaknál
Különadó(k), növekedésük
Technológiai és bérfejlesztést hátráltathatja
Forrás: A szerzők saját szerkesztése

Kilábalás – Újranyitás – Növekedés

Tartalomjegyzék


Kiadó: Wolters Kluwer Hungary Kft.

Online megjelenés éve: 2022

ISBN: 978 963 594 061 5

A válságokból – okozza bármilyen természeti katasztrófa vagy szűklátókörű emberi cselekedetek sora – a kilábalás soha nem rutin feladat, nincs két egyforma bejárandó útvonal, ugyanakkor a cél legfontosabb jellemzője mégis azonos: a válság előtti állapothoz képest megerősödve jönni ki belőle. Gazdasági, társadalom rendszerek esetében ez nem pusztán azt jelenti, hogy a válságot túlélni képes, korábbi anyagi és szellemi értéktermelő folyamatokat még hatékonyabban legyünk képesek végezni, hanem azt is, hogy a megerősödés keretében történjen prevenció: lehetőleg ugyanez a helyzet ne ismétlődhessen meg, láthassuk előre és tudjuk megelőzni, illetve hatását radikálisan csökkenteni. Mindez azt jelenti, hogy a vezetés számára nincs egy az egyben másolható forgatókönyv. A menedzsmentnek egy adott szervezet esetében a helyi és regionális tényezők figyelembevételével kreatív, egyedi és hatékony megoldásokat kell kidolgoznia.

Ha fentiekben egyetértünk, joggal tehető fel a kérdés: miért van szükség olyan könyvre, amely egy konkrét válság és az azt követő kilábalási és növekedési pályára állási időszak menedzsment eszközeit mutatja be?

A válasz ugyanakkor egyértelmű: nem tudunk másból tanulni. Ha a változás- és válságmenedzsment irodalmát áttekintjük, látható, hogy nem tudunk mást tenni, mint rögzíteni a tényeket, elemezni a sikeresnek bizonyult stratégiákat és döntéseket éppúgy, mint a kudarcokat annak érdekében, hogy egy következő válság idején gazdagabb eszköztárból meríthessenek a menedzserek a megoldáskereső folyamataikban. Alkothatók elméleti modellek és sikeresnek tűnő ökölszabályok, mégis a vezetők szakmai kihívása és felelőssége, hogy azokat megfelelően adaptálják a konkrét helyzetben.

Hivatkozás: https://mersz.hu/kilabalas-ujranyitas-novekedes//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave