Irodalomjegyzék

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Aldrich, H. E. (2014): The democratization of entrepreneurship? Hackers, makerspaces, and crowdfunding. In Annual Meeting of the Academy of Management, 10, 1–7.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Archibugi, D., Denni, M., Filippetti, A. (2009): The technological capabilities of nations: The state of the art of synthetic indicators. Technological Forecasting and Social Change, 76(7), 917–931.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Arora, A., Fosfuri, A., Gambardella, A. (2001): Markets for technology: The economics of innovation and corporate strategy. Cambridge MA: MIT Press.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Arora, A., Gambardella, A. (2010): Ideas for rent: an overview of markets for technology. Industrial and Corporate Change, 19(3), 775–803.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Atomico (2022): Central and Eastern European startups, 2022. https://dealroom.co/uploaded/2022/11/Dealroom-GoogleAtomicCredo-CEE-2022.pdf

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Autio, E., Rannikko, H. (2016): Retaining winners: Can policy boost high-growth entrepreneurship? Research Policy, 45(1), 42–55.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Autio, E., Mudambi, R., Yoo, Y. (2021): Digitalization and globalization in a turbulent world: Centrifugal and centripetal forces. Global Strategy Journal, 11(1), 3–16.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Bharadwaj, A., El Sawy, O. A., Pavlou, P. A., Venkatraman, N. V. (2013): Digital business strategy: toward a next generation of insights. MIS Quarterly, 37(2), 471–482.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Blackburn, S., Bughin, J., Laberge, L. (2020): How to Restart Your Stalled Digital Transformation. McKinsey Digital.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Chattergoon, B., Kerr, W. R. (2022): Winner takes all? Tech clusters, population centers, and the spatial transformation of US invention. Research Policy, 51(2), 104418.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Conti, A., Guzman, J. A. (2023): What is the US comparative advantage in entrepreneurship? Evidence from Israeli migration to the United States. Review of Economics and Statistics, 105(3), 528–544.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Cosci, S., Mirra, L. (2018): A spatial analysis of growth and convergence in Italian provinces: the role of road infrastructure. Regional Studies, 52(4), 516–527.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Coviello, N., Kano, L., Liesch, P. W. (2017): Adapting the Uppsala model to a modern world: Macro-context and microfoundations. Journal of International Business Studies, 48(9), 1151–1164.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Cutolo, D., Kenney, M. (2021): Platform-dependent entrepreneurs: Power asymmetries, risks, and strategies in the platform economy. Academy of Management Perspectives, 35(4), 584–605.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Davenport, T.H., Westerman, G. (2018): Why so many high-profile digital transformations fail. Harvard Business Review. https://hbr.org/2018/03/why-somany-high-profile-digital-transformations-fail.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Dealroom Atomico (2024): Central and Eastern European startups – 2024. https://dealroom.co/uploaded/2024/03/Dealroom-uniqa-cogito-vestbee-CEE-report-2024.pdf?x67760

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

De Prijcker, S., Manigart, S., Collewaert, V., Vanacker, T. (2019): Relocation to get venture capital: A resource dependence perspective. Entrepreneurship Theory and Practice, 43(4), 697–724.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Di Stefano, G., Gambardella, A., Verona, G. (2012): Technology push and demand pull perspectives in innovation studies: Current findings and future research directions. Research Policy, 41(8), 1283–1295.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Dy, A. M. (2022): Levelling the playing field? Towards a critical-social perspective on digital entrepreneurship. Futures, 135, 102438.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Freudenberg, M. (2003): Composite indicators of country performance: a critical assessment. OECD Science, Technology and Industry Working Papers, 2003/16, Paris: OECD Publishing. doi:10.1787/405566708255

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Friederici, N., Wahome, M., Graham, M. (2020): Digital entrepreneurship in Africa: How a continent is escaping Silicon Valley’s long shadow. Cambridge MA: MIT Press.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Gawer, A. (2014): Bridging differing perspectives on technological platforms: Toward an integrative framework. Research Policy, 43(7), 1239–1249.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Gelei, A., Kenesei, Z. (2022): Leveraging the potential of a technologically heterogeneous suppliers–a dynamic approach. Journal of Manufacturing Technology Management, 33(7), 1256–1276.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Gebauer, H., Fleisch, E., Lamprecht, C., Wortmann, F. (2020): Growth paths for overcoming the digitalization paradox. Business Horizons, 63(3), 313–323.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Gittins, T., Lang, R., Sass, M. (2015): The effect of return migration driven social capital on SME internationalisation: a comparative case study of IT sector entrepreneurs in Central and Eastern Europe. Review of Managerial Science, 9(2), 385–409.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Goldfarb, A., Tucker, C. (2019): Digital economics. Journal of Economic Literature, 57(1), 3–43.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Graham, M. (szerk.) (2019): Digital Economies at Global Margins. Cambridge MA: MIT Press. https://idrc-crdi.ca/sites/default/files/sp/Images/idl-57429_2.pdf

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Greco, S., Ishizaka, A., Tasiou, M., Torrisi, G. (2019): On the methodological framework of composite indices: A review of the issues of weighting, aggregation, and robustness. Social Indicators Research, 141, 61–94.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Grupp, H., Schubert, T. (2010): Review and new evidence on composite innovation indicators for evaluating national performance. Research Policy, 39(1), 67–78.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Havas, A (2014): Mit mér(j)ünk? Az innováció értelmezései – szakpolitikai következmények. Közgazdasági Szemle, 61(9), 1022–1059.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Ioramashvili, C., Feldman, M., Guy, F., Iammarino, S. (2024): Gathering round Big Tech: How the market for acquisitions concentrates the digital sector. Cambridge Journal of Regions, Economy and Society, 17(2), 293–306.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Kenney, M., Zysman, J. (2016): The rise of the platform economy. Issues in Science and Technology, 32(3), 61–69.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Krugman, P. (1991): Increasing returns and economic geography. Journal of Political Economy, 99(3), 483–499.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Li, Y., Kenney, M., Patton, D., Song, A. (2023): Entrepreneurial ecosystems and industry knowledge: does the winning region take all? Small Business Economics, 61(1), 153–172.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Martin, P. (1998): Can regional policies affect growth and geography in Europe? The World Economy, 21(6), 757–774.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Monaghan, S., Tippmann, E., Coviello, N. (2020): Born digitals: Thoughts on their internationalization and a research agenda. Journal of International Business Studies, 51, 11–22.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Nambisan, S., Wright, M., Feldman, M. (2019): The digital transformation of innovation and entrepreneurship: Progress, challenges and key themes. Research Policy, 48(8), 103773.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Penrose, E. (1959): The Theory of the Growth of the Firm. Oxford: Oxford University Press.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Porter, M. E., Heppelmann, J. E. (2014): How smart, connected products are transforming competition. Harvard Business Review, 92(11), 64–88.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Porter, M. E., Heppelmann, J. E. (2015): How smart, connected products are transforming companies. Harvard Business Review, 93(10), 96–114.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Solow, R. (1987): We’d better watch out. New York Times Book Review, július 12., 36. oldal.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Stallkamp, M., Chen, L., Li, S. (2023): Boots on the ground: Foreign direct investment by born digital firms. Global Strategy Journal, 13(4), 805–829.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Startup Hungary (2024): Hungarian Startup Report 2023. https://www.startuphungary.io/reports

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Szalavetz, A. (2019): Mesterséges intelligencia és technológiavezérelt termelékenységemelkedés. Külgazdaság, 63(7–8), 53–79.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Szalavetz, A. (2020): Ki profitál a digitális átalakulásból? KRTK VGI Műhelytanulmányok, No. 139. https://vgi.krtk.hu/files/MT139_202009_Szalavetz.pdf

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Szalavetz, A. (2022): Digitalisation-induced performance improvement: Don’t take it for granted! Acta Oeconomica, 72(4), 457–475.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Szalavetz, A., Skala, A. (2024): An empty shell? Relocation by central and eastern European startups, virtual headquarters and beyond. Geoforum, 154, 104074.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Szalavetz, A., Sauvage, N. (2024): The financialization of corporate venture capital investment? The corporation as a venture capitalist. Socio-Economic Review, 22(1), 373–394.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Szanyi, M. (2023): Deglobalizáció és változó értékláncok? Értelmezési kísérlet a technológiai ciklusok kontextusában. Külgazdaság, 67(7–8), 37–65.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Szerb, L. (2025): Vállalkozás a digitális korban – globális kihívások, helyi lehetőségek ökoszisztéma perspektívában: Magyarország. In Szanyi M., Szunomár Á., Török Á. (szerk.): Trendek és töréspontok VI. Akadémiai Kiadó.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Szerb, L., Varga, A., Sebestyén, T., Szabó, N. (2019): A vállalkozás szerepe a gazdasági növekedésben Magyarországon. Közgazdasági Szemle, 66(6), 607–634.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Van Ark, B. (2016): The productivity paradox of the new digital economy. International Productivity Monitor, 31, 3–18.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Van Ark, B., De Vries, K., Erumban, A. (2021): How to not miss a productivity revival once again. National Institute Economic Review, 255, 9–24.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Wang, Y., Li, Y., Wu, J., Ling, L., Long, D. (2023): Does digitalization sufficiently empower female entrepreneurs? Evidence from their online gender identities and crowdfunding performance. Small Business Economics, 61(1), 325–348.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Weiblen, T., Chesbrough, H.W. (2015): Engaging with startups to enhance corporate innovation. California Management Review, 57(2), 66–90.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Weik, S. (2023): The Startup Performance Disadvantage(s) in Europe: Evidence from Startups Migrating to the US. SSRN 4504653.
 
Tartalomjegyzék navigate_next
Keresés a kiadványban navigate_next

A kereséshez, kérjük, lépj be!
Könyvjelzőim navigate_next
A könyvjelzők használatához
be kell jelentkezned.
Jegyzeteim navigate_next
Jegyzetek létrehozásához
be kell jelentkezned.
    Kiemeléseim navigate_next
    Mutasd a szövegben:
    Szűrés:

    Kiemelések létrehozásához
    MeRSZ+ előfizetés szükséges.
      Útmutató elindítása
      delete
      Kivonat
      fullscreenclose
      printsave