Irimiás Anna

Az örökségturizmus menedzsmentje


II.2. A látogatók jellemzői

A kulturális tőke, a kultúra iránti érdeklődés nem az egyénnel született, spontán kialakuló jellemző. Pierre Bourdieu (1979) szerint a kulturális fogyasztást a családban átörökített szokások, életstílus, valamint az iskola és az egyéni tanulmányokra való lehetőség határozzák meg. A marketingszemléletű turisztikai vizsgálatok esetében a legkézenfekvőbb a turisták demográfiai jellemzőik, érdeklődési körük, pszichológiai jellemzőik, attitűdjeik szerinti csoportosítása. Ennek alapján lehetséges a turisták várható fogyasztásával kapcsolatos következtetések megalkotása (Puczkó–Rátz, 2011). A kulturális és örökségturistákat általában szocio-demográfiai jellemzők szerint különböztetik meg. A legtöbb kutatás szerint az átlagos kulturális- és örökségturista 40 év körüli, magasabb iskolai végzettséggel és jövedelemmel rendelkezik. Annak ellenére, hogy a kulturális fogyasztással kapcsolatos gazdasági elméletekben központi helyet foglal el a korcsoport vagy az iskolázottság alapú kategorizálás nem ad átfogó és részletes képet arról, hogy kik az örökségturisták, főként mivel a fogyasztói társadalomban új kultúrafogyasztói típusok jelentek meg.

Az örökségturizmus menedzsmentje

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 228 5

Mi a közös a középkori harctéri bemutatókban, a rozsdás ipari területekben, Jane Austen regényeit idéző bálokban és a hagyományos sajtkészítésben? A megismerés öröme, a történelem kézzel fogható megtapasztalása, a helyi értékek identitásformáló jelentőségének felfedezése. Az örökségturizmus menedzsmentje című naprakész szakkönyv nemzetközi és hazai kontextusban vizsgálja az innovatív örökségmenedzsment turizmusra, területi fejlődésre és vállalkozásokra gyakorolt hatását. A szerző több mint tízéves, a kulturális és örökségturizmus területén végzett kutatásai során a vezetéstudomány, a geográfia és a kulturális tanulmányok módszereit ötvözte a folyamatok széleskörű vizsgálata érdekében. A könyv célja, hogy egy átfogó, tudományos, ugyanakkor a gyakorlatban is hasznosítható útmutatóként szolgáljon az örökségmendzsment területén dolgozó szakembereknek, egyetemistáknak és a téma iránt érdeklődő olvasóknak.

Irimiás Anna turizmuskutató, számos hazai és nemzetközi egyetem oktatója, fő kutatási területe a kulturális turizmus, örökségmenedzsment és a harcterek turizmusa. 2015-ben jelent meg szintén az Akadémiai Kiadó gondozásában a Filmturizmus című monográfiája.

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/irimias-az-oroksegturizmus-menedzsmentje//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave