Zátori Anita

Élménymenedzsment a turizmusban


Élménygazdaság

A tévében, az interneten, az utcán, a magazinokban – azaz mindenhol – reklámokba botlunk, amelyek újabb, jobb, izgalmasabb, élvezetesebb, biztonságosabb és utánozhatatlan élményeket ígérő termékeket és szolgáltatásokat népszerűsítenek. Az éttermek, autógyártók, ingatlanfejlesztők, háztartási elektronikát gyártók stb. termékeik és szolgáltatásaik fogyasztása során egyedi élményt kínálnak. Hovatovább az élmények már nemcsak a termék vagy a szolgáltatás hozzáadott értékeként értelmezhetők, hanem önmagukban is értékes árucikként: „A fogyasztók a megszerzett termékek és szolgáltatások elfogyasztásából származó élményre vágynak, nem pedig a tárgyak és szolgáltatások megszerzésére” (Puczkó, 2009: 25).

Élménymenedzsment a turizmusban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 232 2

Abban a korban élünk, amikor már szinte minden „élmény”, akár a napi bevásárlás is. A szolgáltatások fogyasztása, helyszínek meglátogatása vagy akár a rokonlátogatás is mind-mind valamilyen élménnyel jár. A turisztikai, vendéglátóipari vagy eseményszervező vállalakozás számára azonban nem a „valamilyen élmény” létrahozása a cél, hanem a vendégek elvárásainak megfelelő vagy azon túl is mutató élmények létrehozása, amely egyúttal képes a szolgáltató vállalkozás céljainak megvalósulását is támogatni.

Ajánlom a könyvet mindazoknak, akik számára fontos az élmények kialakításának és létrehozásának folyamata és módszertana, amelyeket alkalmazhatnak is saját munkájukban, üzemelésükben.

Puczkó László

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/zatori-elmenymenedzsment-a-turizmusban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave