Zátori Anita

Élménymenedzsment a turizmusban


Hogyan vélekednek a programirodák a közös értékteremtés koncepciójáról?

A kiscsoportos túraszolgáltatók a közös élményteremtés szemléletével képesek azonosulni. Szerintük ez a fajta szemlélet a kiscsoportos termék jellegéből következik. Meglátásukban a turizmusnak a közös élményteremtésről és személyre szabott, autentikus élmény létrejöttéről kellene szólnia: „A turisták immáron inkább egy érzés létrejöttét várják el, mintsem a tudás megszerzését.” Ez az érzés a közös értékteremtés eredményének tulajdonítható. Épp ezért a túra során a tudás átadásának élményközpontúan, szórakoztatóan kell történnie. Tehát az élmény „nemcsak a programon múlik, hanem a túravezetőn is, akinek szórakoztató módon kell átadnia a tudást”.

Élménymenedzsment a turizmusban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 232 2

Abban a korban élünk, amikor már szinte minden „élmény”, akár a napi bevásárlás is. A szolgáltatások fogyasztása, helyszínek meglátogatása vagy akár a rokonlátogatás is mind-mind valamilyen élménnyel jár. A turisztikai, vendéglátóipari vagy eseményszervező vállalakozás számára azonban nem a „valamilyen élmény” létrahozása a cél, hanem a vendégek elvárásainak megfelelő vagy azon túl is mutató élmények létrehozása, amely egyúttal képes a szolgáltató vállalkozás céljainak megvalósulását is támogatni.

Ajánlom a könyvet mindazoknak, akik számára fontos az élmények kialakításának és létrehozásának folyamata és módszertana, amelyeket alkalmazhatnak is saját munkájukban, üzemelésükben.

Puczkó László

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/zatori-elmenymenedzsment-a-turizmusban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave