Irimiás Anna, Jászberényi Melinda, Michalkó Gábor

A turisztikai termékek innovatív fejlesztése


A buliturizmus elhelyezése a turizmus fogalomrendszerében

Annak érdekében, hogy a turisztikai szolgáltatások – ezen belül is a buliturizmus – helyét meghatározzuk a szolgáltatásokon belül, célszerű megvizsgálni a turizmus fogalmának megközelítéseit az 1980-as évektől napjainkig. Míg az 1980-as években a turizmus alatt „az ember állandó életvitelén és munkahelyén kívüli valamennyi helyváltoztatását és tevékenységét értjük, bármi legyen azok konkrét indítéka, időtartama és célterülete” (Lengyel. 1997:7), addig a 2000-es években a személyek utazása egy olyan helyre, ahol nincs állandó lakásuk (Fekete, 2006) megközelítésmód volt az uralkodó. Manapság pedig az igények kielégítésére létrehozott anyagi-technikai és szervezeti feltételek, valamint szolgáltatások együtteseként értelmezik a turizmust, melynek két fő formája a hivatásturizmus és a szabadidő-turizmus. Míg a hivatásturizmus a foglalkozással kapcsolatos helyváltoztatások során végzett szakmai és szabadidős tevékenységek rendszerével egyenlő, addig a szabadidő-turizmus az állandó lakáson kívüli szabadidőben végzett és szabadon választott tevékenységek összessége, amelyeket az ember változásigénye motivál.25

A turisztikai termékek innovatív fejlesztése

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 454 408 1

Ez a kiadvány arra vállalkozik, hogy a hazai és a nemzetközi szakirodalomra, tudományos vizsgálatokra, szakértői megfigyelésekre, jó gyakorlatokra és persze a szerzők kreativitására alapozva bemutassa a turisztikai termékek palettáját. Az olvasó találkozhat tradicionálisabb termékkel (városi turizmus, bevásárlóturizmus, gasztroturizmus, konferenciaturizmus), szembesülhet úgynevezett niche (rés) termékekkel (kalandturizmus, buliturizmus, sportturizmus, hajós turizmus, szenior turizmus, tudományos turizmus), és végül, de nem utolsósorban elmélyülhet a horizontális, szinte minden terméket átható szemléletformálásban (akadálymentesítés, szexualitás, fenntarthatóság, felelősségteljesség, lassúság). A kötet tanulmányainak gondolatvilágát az innováció szükségszerűsége vezérli.

A kiadvány a turisztikai termékek ismert logikájából/modelljéből kiindulva egyrészt megtartotta annak hagyományos formáját, másrészt számtalan új, innovatív megközelítéssel is találkozhatunk, amely egyaránt igaz azok tartalmára és stílusára. Az egyes termékek/fejezetek olyan szemléletmódot közvetítenek, melyek mára nélkülözhetetlenek a turisztikai trendek kereslet-kínálat értelmezéséhez, a desztinációk termékstruktúra analíziséhez, a piacszegmentációhoz.

Prof. Dr. Aubert Antal egyetemi tanár

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/irimias-jaszberenyi-michalko-a-turisztikai-termekek-innovativ-fejlesztese//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave