Irimiás Anna, Jászberényi Melinda, Michalkó Gábor

A turisztikai termékek innovatív fejlesztése


A kínálat elemei

Amennyiben a buliturizmussal kapcsolatos kínálati elemek témaköre kerül terítékre, elengedhetetlen az elsődleges turisztikai szuprastruktúra, mint fogalom bevezetése is, lévén, hogy a „turisztikai szuprastruktúrán az adott desztináció szálláshely- és vendéglátóipari kínálatát, továbbá a turista tartózkodását színesítő szolgáltatások összességét értjük” (Michalkó, 2012:115). Mindez nem egyenértékű a kereslet jellemzőivel kapcsolatos, soron következő részben olvasható motivátorokkal – a motivátorok inkább az utazási célként is értelmezhető vonzerővel állnak kapcsolatban –, hanem ez alatt azon szolgáltatások összességét értjük, amelyek az adott desztinációban való közvetlen ott-tartózkodást szolgálják (Michalkó, 2012). A buliturizmussal mint turisztikai termékkel kapcsolatos kínálati elemekre vonatkozó okfejtéseket javarészt az éjszakai gazdasággal foglalkozó NTE (Night Time Economy) tanulmányok adják közre. Mivel az éjszaki gazdaság a nappal tapasztalható gazdaságtól elkülönülten vizsgálandó – lévén, hogy éjszaka egy sokkal megengedőbb piaci közeg jelenléte a jellemző –, ezért a kínálati elemek terén is elengedhetetlen az ilyesfajta differenciálás.

A turisztikai termékek innovatív fejlesztése

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 454 408 1

Ez a kiadvány arra vállalkozik, hogy a hazai és a nemzetközi szakirodalomra, tudományos vizsgálatokra, szakértői megfigyelésekre, jó gyakorlatokra és persze a szerzők kreativitására alapozva bemutassa a turisztikai termékek palettáját. Az olvasó találkozhat tradicionálisabb termékkel (városi turizmus, bevásárlóturizmus, gasztroturizmus, konferenciaturizmus), szembesülhet úgynevezett niche (rés) termékekkel (kalandturizmus, buliturizmus, sportturizmus, hajós turizmus, szenior turizmus, tudományos turizmus), és végül, de nem utolsósorban elmélyülhet a horizontális, szinte minden terméket átható szemléletformálásban (akadálymentesítés, szexualitás, fenntarthatóság, felelősségteljesség, lassúság). A kötet tanulmányainak gondolatvilágát az innováció szükségszerűsége vezérli.

A kiadvány a turisztikai termékek ismert logikájából/modelljéből kiindulva egyrészt megtartotta annak hagyományos formáját, másrészt számtalan új, innovatív megközelítéssel is találkozhatunk, amely egyaránt igaz azok tartalmára és stílusára. Az egyes termékek/fejezetek olyan szemléletmódot közvetítenek, melyek mára nélkülözhetetlenek a turisztikai trendek kereslet-kínálat értelmezéséhez, a desztinációk termékstruktúra analíziséhez, a piacszegmentációhoz.

Prof. Dr. Aubert Antal egyetemi tanár

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/irimias-jaszberenyi-michalko-a-turisztikai-termekek-innovativ-fejlesztese//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave