Jászberényi Melinda (szerk.)

A kulturális turizmus sokszínűsége


A kultúra szerepe a városi turizmusban

A nagyvárosok többsége kiemelt módon, az egyik fő turisztikai termékeként kezeli a kultúrát, ami Budapest esetében is igaz. Ez nem meglepő, hiszen a kultúrának meghatározó szerepe van a városi turizmusban. A kulturális kínálattal rendelkező városokra jellemző, hogy a látogatók főszezonon kívül is szívesen keresik fel. A kultúra gazdaságfejlesztő szerepe mára elfogadott tény nemzetközi viszonylatban (Binns, 2005; Rátz, 2006), amit a tágabban értelmezett, a városi térben átélhető kulturális turizmus is alátámaszt (Lőrinc–Michalkó, 2011).

A kulturális turizmus sokszínűsége

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2020

ISBN: 978 963 454 522 4

A kötet hiánypótló, szellemisége, szakmai mondanivalója teljes mértékben megfelel a legkorszerűbb turizmológiai, kultúra- és menedzsmenttudományi elvárásoknak. Szerzőgárdája – a témához illeszkedően sokszínű – egyrészt a kutatói, oktatói oldalt, másrészt a kultúra és a média területét reprezentálja. Az egyes fejezeteket olyan szakemberek neve fémjelzi, akik hitelesen, a turizmus modern, transzdiszciplináris fogalomrendszerében gondolkodva adják közre a turizmus és a kultúra szimbiózisának egy-egy szegmensét. A feldolgozott témák izgalmasak, a turizmuskutatás és a turizmusipar fő áramlatához tartoznak, a szövegezés stílusa a tudományosság és a közérthetőség kritériumának egyaránt megfelel.

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/jaszberenyi-a-kulturalis-turizmus-sokszinusege//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave