Veres Zoltán

A szolgáltatásmarketing alapkönyve

Bővített kiadás


  • A szolgáltatóvállalat háttérintézményei (a háttérszemélyzet és eszközrendszer), az ún. backoffice. Itt folynak azok a háttérműveletek, melyek nélkülözhetetlenek a szolgáltatás teljesítéséhez, de az igénybe vevők jelenléte felesleges (áruházi raktár), megoldhatatlan (repülőgép vezetőfülkéje) vagy nem célszerű (orvosi konzílium).
  • A szolgáltató „kontakt” része, az ún. frontvonal (frontoffice). Két összetevője van: az igénybe vevőkkel közvetlen kapcsolatban álló szolgáltatószemélyzet (contact personnel, kapcsolati személyek, frontszemélyzet) és a frontvonal fizikai elemei (a látható tárgyi tényezők). Ne felejtsük el, hogy a tárgyi tényezőkbe a frontszemélyzet fizikai megjelenése is beletartozik, a kapcsolati személyek összetevő a frontvonal emberi tényezője. A frontvonal folyamatos vagy időszakos belső kapcsolatban van a háttérszervezettel, a háttér mintegy kiszolgálója a frontvonalnak.
  • Maga a szolgáltatásáru, amelyből számos szolgáltatás esetében egyidejűleg több is látható a tranzakció helyszínén.
  • Az igénybe vevő, aki aktívan részt vesz az ügyletben.
  • Más igénybe vevők, akik egyidejűleg az ügylet helyszínén tartózkodnak. Ők a szolgáltatás technológiájától függően várakoznak vagy párhuzamos tranzakciókban vesznek részt.

A szolgáltatásmarketing alapkönyve

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2021

ISBN: 978 963 454 641 2

Az élesedő versenynek köszönhetően a szolgáltatótevékenység fókuszában az ügyintézés minősége, biztonsága és gyorsasága, a meglévő és a potenciális ügyfélkapcsolatok elmélyítése áll. A szolgáltatásmarketing előtt álló legnagyobb kihívás, hogy képes-e javítani az ügyfelek vásárlásélményét, és hogy hogyan tud alkalmazkodni az új technológiák által átformált játékszabályokhoz. A kihívásokra a válaszok ebben a könyvben keresendők. Veres Zoltán munkáját nemcsak a marketing- és PR-szakemberek forgathatják haszonnal, de kétségkívül minden olyan szolgáltatószektorban tevékenykedő vállalat, intézmény vezetői és munkatársai is, melyeknek eredményességét döntően meghatározza, hogy milyen kép él róluk a fogyasztók fejében.

Domonkos András

a Lombard Lízing Zrt. alapítója

Az elmúlt évektől kezdődően az ipar 4.0, és azon belül is a digitalizáció gyors fejlődése, alapvető változásokat követel meg a vállalatok menedzselésében és marketingjében. Így van ez a szolgáltatások területén is. Éppen ezért örömmel üdvözlöm, hogy Veres Zoltán az új követelményeknek megfelelően bővítette a 2009-ben írt könyvét. Így ez az új kiadás, megőrizve a korábbi művének erényeit, még a legkényesebb igényeknek is megfelel. Biztos vagyok benne, hogy a könyv mind a szakmában dolgozók, mind az oktatók, hallgatók és a kutatók körében továbbra is alapműnek fog számítani.

Rekettye Gábor

az MTA doktora

Professor Emeritus

Pécsi Tudományegyetem

Hivatkozás: https://mersz.hu/a-szolgaltatasmarketing-alapkonyve-bovitett-kiadas//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave