Nemzetközi menedzsment
2., bővített kiadás
Tartalomjegyzék
- Irodalmi kommunikáció és műfajiság • A Jókai-próza narrációs eljárásai a romantikától a korai modernségig
- Impresszum
- 1. Előszó
- 2. A klasszikus modern Jókai
- 2.1. Populáris vagy modern • A regiszterbe sorolás és következményei
- 2.2. Regiszterek az irodalomban • Highbrow – Middlebrow – Lowbrow
- 2.3. Populáris kommunikáció, „populáris irodalom”
- 2.4. A „popularitásvád” okai
- 2.5. A publikum integrációja az irodalom fogalmába és a siker értelmezése
- 2.6. Jókai szerepei a populáris nyilvánosságban
- 2.7. A siker mint a figyelem és az idő allokációja
- 2.8. Hankiss javaslata a korrekcióra
- 2.9. Az Ady-párhuzam és Jókai századvéghez való viszonyának a kérdése
- 2.10. Jókai modernségének cusanusi paradigmája
- 2.1. Populáris vagy modern • A regiszterbe sorolás és következményei
- 3. Szerepminta és előkép
- 4. A populáris nyilvánosság irodalmi műfajai
- 5. A falusi történet a magyar fikciós prózában
- 5.1. A falusi történet hatása Jókai elbeszéléseire és narrációjára
- 5.2. A bűnös város sztereotípiája • Bűnös város − bűnös falu
- 5.3. Az életkép és a falusi történet viszonya
- 5.4. A keretes szerkezet és az „ismeretségi novella” (Bekanntschaftsnovelle) elbeszélő szituációjának megjelenése az életképben
- 5.5. A negyvenes és ötvenes évek falusi történetei
- 5.6. A falusi történet Jókainál és a Népvilág
- 5.1. A falusi történet hatása Jókai elbeszéléseire és narrációjára
- 6. A modernség cusanusi paradigmájának kiteljesedése
- 6.1. Nyelvi humor és esztétikai kánon
- 6.2. Fragmentált „kistörténetek”, szcenikus szerkesztés, groteszk
- 6.3. A dilettáns mint a populáris kommunikáció és a tömegmédia terméke
- 6.4. Az átélt beszéd és a szöveg irodalmiságának a színrevitele
- 6.5. Jókai Mór, Pierre Ménard kortársa: metafikció, hüpotüposzisz és metalepszis a nyolcvanas évek Jókai-prózájában
- 6.6. A magyar századfordulós modernség „prózafordulata”
- 6.7. Az írásaktus színrevitele és az irodalmi szöveg önreflexiója
- 6.1. Nyelvi humor és esztétikai kánon
- 7. Következtetések
- 8. Bibliográfia
Kiadó: Akadémiai Kiadó
Online megjelenés éve: 2021
ISBN: 978 963 454 652 8
A Nemzetközi menedzsment – a határokon és kultúrákon átnyúló menedzsment – kézikönyve azokat a kihívásokat vizsgálja, amelyekkel a vezetőknek szembe kell nézniük napjaink állandóan változó környezetében. Alaposan felkészíti az olvasókat a nemzetközi és globális környezetben előforduló feladatok ellátására, hiszen az ilyen környezetben működő vállalatok vezetőinek – a vállalatok méretétől és eredetétől függetlenül – sokféle bonyolult problémát kell megoldaniuk. Az eredményes munka érdekében pontosan fel kell mérniük a befolyásoló tényezőket, hogy ezek ismeretében alakítsák ki stratégiájukat, műveleteiket és általános menedzsmentfunkcióikat. A Blahó András, Czakó Erzsébet és Poór József főszerkesztésében – valamint tíz hazai és öt külföldi egyetem 43 tanára, professzora és több vállalati szakember munkája nyomán – született kötet összefoglalja a nemzetközi vállalatok, a multinacionális cégek és a külföldi tulajdonú vállalatok alá tartozó helyi cégek irányításának és vezetésének általános és sajátos vonásait. A könyv tizenkilenc elméleti fejezetében leírtakat tizenhárom esettanulmány egészíti ki.
Hivatkozás: https://mersz.hu/blaho-czako-poor-nemzetkozi-menedzsment-2021//
BibTeXEndNoteMendeleyZotero