A biológia tanításának elmélete és gyakorlata
Tartalomjegyzék
- Jövőformáló humán tudományok
- Impresszum
- Előszó
- A São Pauló-i magyar diaszpóra sajátos nyelvi hagyatéka • Máté Barnabás Csrepka
- The role of extralinguistic factors in verbal fluency performance among Russian-Hungarian bilinguals • Sergei Gnitiev – Szilvia Bátyi
- Alacsony médiaműveltség = fake news kiszolgáltatottság? • Herzog Csilla
- 1. Bevezető
- 2. A kiemelt jelentőségű műveltségtípusok
- 3. Az álhír fogalma
- 4. Az álhír típusai és jellemzői
- 5. A médiaműveltség nemzetközi helyzete 35 ország eredményei alapján – Az álhír terjedését befolyásoló külső környezeti és belső, egyéni tényezők
- 6. A Nemzeti alaptanterv és a médiaműveltség kapcsolata
- 7. Hírszerzési szokások és a médiába vetett bizalom (Sonda Ipsos nemzetközi kutatás)
- 8. Van kiút az álhírek csapdájából?
- 1. Bevezető
- Család, társadalmi tőke és iskolai eredményesség • Imre Nóra
- A csokoládéipar fenntarthatósági és etikai kihívásai • Kalmár Zoltán
- A „fehér ismeretlen” és a „fehér csend” problémája Jack London elbeszéléseiben (A fehér csend, Tragédia a messzi északon, Az élet törvénye) • Kovács Gábor
- Az esszé mint a kísérlet és a dialógus műfaja az Új Symposion folyóiratban • Ladányi István
- Multimodal Analysis of Gender representation in Localized ELT Textbooks • Sheida Marzban
- L2 word associations of bilingual students from three different cultures • Ibrahim Mohammad A. Rawashdeh
- Linguistic Landscape Analysis of Al-Rainbow St. (Jordan) with a Particular Focus on the Majority/Minority Issue • Hala Saed
- A karhatalom vidéken: iskolák, egyetemek és diákszállók az 1956–1957-es tanévben • Somogyvári Lajos
- A jelenleg működő többpártrendszer második korszakának új pártjairól • Tábori Ferenc
- Morphologische Gestalt und Linearisierungsprozess als Vergleichsbasis einer kontrastiven Analyse • József Tóth
- Relatedness between Hungarian and Turkic languages – A diachronic overview of Turkic material in Hungarian • A. Can Yalçınkaya
- Brecht und die rumäniendeutsche Literaturszene. Veränderung und Engagement in der zweiten Tauwetterperiode Rumäniens in Anlehnung an Bertolt Brecht • Kende Lőrinc Varga
- Kosmologie als Heterodoxie bei Rudolf Pannwitz • László V. Szabó
- Die Ablösung der Literatur durch Film. Un/ersetzbare Sinnbildungen in verschiedenen Medien? • Anikó Zsigmond
Kiadó: Akadémiai Kiadó
Online megjelenés éve: 2022
ISBN: 978 963 454 787 7
A szerzők által jegyzett 2015-ös kiadású, azonos című kötet az utóbbi évtized egyetlen átfogó biológia szakmetodikával foglalkozó felsőoktatási tankönyve erősen hiánypótló munka, de az elmúlt évek során a kiadvány veszített korszerűségéből. Ennek több oka is van: A fent leírtak miatt a tankönyv új kiadása sürgetővé vált. Az átdolgozott műben célkitűzésünk a következők megjelenítése volt: A kiadvány és terjedelmes digitális melléklete minden olyan felsőoktatási intézményben felhasználható, ahol biológiatanár-képzés folyik, de az új eredmények és módszerek közlése és feldolgozása miatt a gyakorló biológiatanárok, illetve a továbbképzésüket végző intézmények körében is jelentős érdeklődésre számíthat.
Hivatkozás: https://mersz.hu/kriska-karkus-a-biologia-tanitasanak-elmelete-es-gyakorlata//
BibTeXEndNoteMendeleyZotero