Jövőformáló humán tudományok
Abstract | Frequency | Concrete | Frequency | |
1. | justice | 63.186 | cat | 21.949 |
2. | beauty | 28.546 | wood | 47.447 |
3. | growth | 71.125 | warm | 40.333 |
4. | anger | 23.087 | computer | 65.825 |
5. | freedom | 44.122 | bridge | 27.618 |
6. | peace | 54.506 | rain | 33.229 |
7. | thrill | 37.547 | sand | 21.222 |
8. | love | 192.472 | road | 97.542 |
9. | religion | 31.978 | hospital | 66.533 |
10. | power | 176.794 | suit | 32.687 |
11. | luck | 20.336 | card | 37000 |
12. | success | 66.208 | office | 144.423 |
13. | faith | 40.043 | prison | 39.938 |
14. | hope | 99.484 | sea | 52.511 |
15. | silence | 29.901 | wall | 126.595 |
16. | hatred | 19117 | bag | 38.721 |
17. | loss | 53.981 | medicine | 32.833 |
18. | speed | 39.633 | paper | 79.650 |
19. | communication | 28.311 | music | 149.233 |
20. | crime | 49.923 | doctor | 55.289 |
21. | opinion | 35.681 | film | 75.319 |
22. | law | 185.331 | boat | 31.976 |
23. | talent | 19.460 | grass | 22.553 |
24. | doubt | 38.713 | heart | 71.304 |
25. | authority | 41.275 | fish | 63.517 |
26. | wisdom | 4.500 | hair | 139.391 |
27. | happiness | 22.061 | phone | 175.337 |
28. | poverty | 35.647 | bread | 33.222 |
Tartalomjegyzék
- Jövőformáló humán tudományok
- Impresszum
- Előszó
- A São Pauló-i magyar diaszpóra sajátos nyelvi hagyatéka • Máté Barnabás Csrepka
- The role of extralinguistic factors in verbal fluency performance among Russian-Hungarian bilinguals • Sergei Gnitiev – Szilvia Bátyi
- Alacsony médiaműveltség = fake news kiszolgáltatottság? • Herzog Csilla
- 1. Bevezető
- 2. A kiemelt jelentőségű műveltségtípusok
- 3. Az álhír fogalma
- 4. Az álhír típusai és jellemzői
- 5. A médiaműveltség nemzetközi helyzete 35 ország eredményei alapján – Az álhír terjedését befolyásoló külső környezeti és belső, egyéni tényezők
- 6. A Nemzeti alaptanterv és a médiaműveltség kapcsolata
- 7. Hírszerzési szokások és a médiába vetett bizalom (Sonda Ipsos nemzetközi kutatás)
- 8. Van kiút az álhírek csapdájából?
- 1. Bevezető
- Család, társadalmi tőke és iskolai eredményesség • Imre Nóra
- A csokoládéipar fenntarthatósági és etikai kihívásai • Kalmár Zoltán
- A „fehér ismeretlen” és a „fehér csend” problémája Jack London elbeszéléseiben (A fehér csend, Tragédia a messzi északon, Az élet törvénye) • Kovács Gábor
- Az esszé mint a kísérlet és a dialógus műfaja az Új Symposion folyóiratban • Ladányi István
- Multimodal Analysis of Gender representation in Localized ELT Textbooks • Sheida Marzban
- L2 word associations of bilingual students from three different cultures • Ibrahim Mohammad A. Rawashdeh
- Linguistic Landscape Analysis of Al-Rainbow St. (Jordan) with a Particular Focus on the Majority/Minority Issue • Hala Saed
- A karhatalom vidéken: iskolák, egyetemek és diákszállók az 1956–1957-es tanévben • Somogyvári Lajos
- A jelenleg működő többpártrendszer második korszakának új pártjairól • Tábori Ferenc
- Morphologische Gestalt und Linearisierungsprozess als Vergleichsbasis einer kontrastiven Analyse • József Tóth
- Relatedness between Hungarian and Turkic languages – A diachronic overview of Turkic material in Hungarian • A. Can Yalçınkaya
- Brecht und die rumäniendeutsche Literaturszene. Veränderung und Engagement in der zweiten Tauwetterperiode Rumäniens in Anlehnung an Bertolt Brecht • Kende Lőrinc Varga
- Kosmologie als Heterodoxie bei Rudolf Pannwitz • László V. Szabó
- Die Ablösung der Literatur durch Film. Un/ersetzbare Sinnbildungen in verschiedenen Medien? • Anikó Zsigmond
Kiadó: Akadémiai Kiadó
Online megjelenés éve: 2022
ISBN: 978 963 454 803 4
A Pannon Egyetem Modern Filológiai és Társadalomtudományi Kara a Magyar Tudományos Akadémia Veszprémi Területi Bizottsága Nyelv- és Irodalomtudományi Szakbizottságával közösen adott otthont 2020. november 9–10-én a Magyar Tudomány Ünnepe 2020 tiszteletére rendezett „Jövőformáló humán tudományok” című kétnapos nemzetközi tudományos konferenciának. A Kar tudományos konferenciája ezen központi gondolat köré szerveződött, kiemelve a tudomány rendszerközpontú szemléletét. Az elhangzott előadások megmutatták, hogy a nyelv-, az irodalom- és a kultúratudomány, az interkulturális germanisztika és a fordítástudomány, valamint a nevelés- és a társadalomtudomány mely területeken haladta meg korábbi eredményeit, azok mennyire váltak a tudomány stabil, időtálló értékeivé. A folyamatos jövőképformálás állandó perspektíva- és paradigmaváltással jár együtt, mindeközben új és újabb tudományos módszereket alkalmazva. Az adott tudományterületeken az ezekkel együtt járó szemléletváltozás, illetve annak előrevetítése volt a konferencia központi témája. A tudományos eredményeket felhasználók számára így adott a közeljövőben a fejlődés folyamatos fenntarthatósága és ezzel együtt újabb és újabb tudományos eredmények létrehozása. A tudományos konferencia azt az értékrendet hirdette, miszerint az anyanyelvre és idegen nyelvre épülő, versenyképes tudás formálása a társadalmi fejlődés szempontjából alapvető nemzeti érdek. A „Jövőformáló humán tudományok” mottó minden, digitális világunkban a Karon művelt tudományterület kutatójának legfőbb motivációját is hangsúlyozza, amellyel előbbre viheti a tudomány fejlődését, adott esetben megváltoztathatja az emberek gondolkodásmódját és így az emberek életét is. A több szekcióban elhangzott huszonöt hazai és külföldi kutató előadása mellett külön szekcióban tizenöt előadással helyet kaptak a Többnyelvűségi Nyelvtudományi Doktori Iskola doktorandusz hallgatóinak a témához kapcsolódó kutatási eredményei is. Jelen tanulmánykötet, amely nem a konferencia köteteként szolgál, az elhangzott szerteágazó kutatási témák azóta tovább érlelt gondolatainak bemutatására koncentrál. A kötet betekintést enged a Modern Filológiai és Társadalomtudományi Kar intézeteiben folyó jövőformáló kutatómunkába, amelyet a különböző tudományágak – a nyelv-, az irodalom- és a kultúratudomány, valamint a társadalom- és a neveléstudomány – egymásmellettisége és egymáshoz kapcsolódása jellemez. A tanulmányok megmutatják a különböző diszciplínák jövőformáló és így az egyes tudományterületek fejlődését előrevetítő erejét.
Hivatkozás: https://mersz.hu/toth_jovoformalo-human-tudomanyok//
BibTeXEndNoteMendeleyZotero