Németh Gergely

A vállalkozói lét illúziói / A vállalkozói magatartás elméletei

Hogyan gondoljunk magunkra mint vállalkozóra, és hogyan fejlesszük vállalkozásunkat?


12. táblázat. A CB Insights (2017)-cégek és Autospy-cégek a CB Insights TOP 20 alapján
Korábbi rangsor
Az átlagok alapján sorrendbe rendezve
Előfordulási arány az összes jelenség tekintetében
CB Insights
Előfordulási arány az összes jelenség tekintetében
Autospy
7
gyenge/nincs üzleti modell
20%
13%
1
nincs piaci igény
12%
14%
6
gyenge termék
6%
8%
5
árazás/költség ügyek
7%
6%
11
elveszett fókusz
6%
7%
3
nem megfelelő csapat
6%
6%
8
gyenge marketing
2%
9%
2
kifutás a kézpénzből
5%
6%
9
a vásárlók figyelmen kívül hagyása
6%
3%
12
csapattal vagy a befektetővel való diszharmónia
5%
4%
20
hibázás a piacra vitelben
4%
6%
16
befektető hiánya
5%
3%
4
versenytárs kiütötte
3%
5%
17
jogi kihívások
4%
2%
19
kiégés
3%
2%
10
termékidőzítés rossz
2%
1%
14
kevés szenvedély
1%
2%
18
kapcsolatrendzser/tanácsadó hiánya
2%
0%
13
a piaci próbálgatás hiánya
1%
1%
15
rossz lokáció
0%
1%
Megjegyzés: A korábbi TOP 20 rangsor a CB Insights-kutatás adata, amely az adatbázisba került első 101 cég adatainak elemzése alapján alakult ki, a saját módszertanuk elemzése alapján.
Forrás: a szerző szerkesztése

A vállalkozói lét illúziói / A vállalkozói magatartás elméletei

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2022

ISBN: 978 963 454 819 5

Hogyan viselkedik és gondolkodik az ember? Kiváltképpen hogyan gondolkodik és viselkedik egy vállalkozó? Mitől különlegesek ők? Van-e vállalkozói személyiség, és ha igen, milyen ez a profil? A vállalkozói gondolkodásban milyen torzítások és tévedési mintázatok ismerhetőek fel, ha egyáltalán vannak ilyenek? Milyen tudás szükséges egy vállalkozás indításához és évek múlva is sikeres vállalkozássá növesztéséhez?

Az elmúlt húsz évben ezek a kérdések foglalkoztattak. Ez a könyv nem kínál könnyebb utat azoknak, akik vállalkozni szeretnének. Betekintést – megértést viszont adhat. A vállalkozások, vállalkozók működési sajátosságainak megértése megkérdőjelezhetetlenül fontos kutatási téma napjainkban. Bármely nemzetgazdaságban látható, hogy a kisvállalkozások és az ő gazdasági szerepük, mint egy motor ad lendületet az adott ökoszisztémának.

Shaver és Scott 1991-es cikkének a Person, Process, Choice (Egyén, folyamat, választás) címet adta. A cím mögött meghúzódó modellben azt írják, kell az egyén, aki végigmegy egy döntési, értékelési folyamaton, amelynek a végén választásokat tesz, amelynek viselkedési megnyilvánulásai, következményei vannak. Nem tudunk értekezni a vállalkozásokról ezen lépések hiányában. A könyv egyfajta vezérfonalának tekintem ezt a folyamatot.

Hivatkozás: https://mersz.hu/nemeth-a-vallalkozoi-let-illuzioi-a-vallalkozoi-magatartas-elmeletei//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave