Termékélmény
Tartalomjegyzék
- Termékélmény
- Impresszum
- A kötet szerzői
- 1. Bevezetés
- 2. A tárgyak, a márkák és az élmények
- 3. Az ember és külvilága információfeldolgozási modellje
- 4. A felhasználó és a termék interakciója: a termékélmény
- 4.1. A termék fogalma és főbb típusai
- 4.2. A termék használhatósága és a termékélmény
- 4.3. Az intelligens termékek fogalma
- 4.4. Az adaptálhatóság és az adaptivitás
- 4.5. Az érzékelés és az észlelés szerepe termékélményeinkben
- 4.6. Társas és személyiségtényezők a termékélményben
- 4.7. Az érzelmek
- 4.8. A negatív termékélményeink
- 4.9. A játék élménye
- 4.10. A vásárlás élménye
- 4.11. A termékélmény dimenziói
- 4.1. A termék fogalma és főbb típusai
- 5. Termékélmény-esettanulmányok
- 5.1. Melba csokoládé és Párizsi kocka: reklám nélküli (kassza-) siker
- 5.2. Vapiano (gyors-) étterem, egy nem klasszikus látványkonyha
- 5.3. A kávé és a kávézás: termék, szolgáltatás, élmény
- 5.4. A bor és a borozás termékélményként
- 5.5. A pálinka: egy hungaricum a termékélmény szemszögéből
- 5.6. Oakley napszemüvegek: márkahűség, büszkeség, különlegességérzet
- 5.7. Az otthon élménye: lakberendezés IKEA-bútorokkal
- 5.8. Kettlebell: „élvezd a fájdalmat!” – sportélmény
- 5.9. LEGO: „Leg Godt”, azaz „jól játszani”
- 5.10. Professzionális számítógépes játékok és a játékosok motivációi
- 5.11. A számítógépes játékok speciális fajtája: az XBOX360 konzol
- 5.12. iPod Nano
- 5.13. A Google-élmény
- 5.14. Interaktív szoftvertermékek használatát kísérő termékélmény pszichofiziológiai korrelátumainak vizsgálata
- 5.15. Különböző statikus és dinamikus világítórendszerek alkalmazását kísérő élmények
- 5.1. Melba csokoládé és Párizsi kocka: reklám nélküli (kassza-) siker
- Irodalom
Kiadó: Akadémiai Kiadó
Online megjelenés éve: 2016
ISBN: 978 963 059 779 1
Sorozat: Marketing szakkönyvtár
ISSN: 2939-6115
A közgazdászok a legutóbbi időkig a rációra tettek fel mindent, s nem sok helyet hagytak az érzelmeknek, élményeknek, hangulatoknak. A marketingszakembereknek nem újdonság, hogy a fogyasztó a kézzelfogható javakat is főként az élményekért keresi, amint azt az Izsó Lajos és Becker György által szerkesztett, lebilincselően érdekes könyv számtalan "ütős" példával igazolja és elemzi. Nomen est omen! A szerzők maguk is élménybe csomagolva nyújtják át Termékélmény című könyvüket. Izgalmas esettanulmányaikat - a Melba csokoládétól az Oakley napszemüvegig - nemcsak a marketingesek forgathatják haszonnal. Hámori Balázs egyetemi tanár Budapesti Corvinus Egyetem A Termékélmény különleges termékélményt nyújt minden olvasónak, dolgozzon akár a marketing, a design, a kommunikáció vagy a kutatás területén, avagy legyen a könyv kíváncsian érdeklődő olvasója. Segítségével saját termékélményeinkre is rácsodálkozhatunk: miért esünk hasra a Starbucks méregdrága kávéjától, miért lelkesedünk annyira egy bizonyos szignóval ellátott bőrtáskáért és fizetünk érte erőnkön felül? Az alapvetően pszichológiai indíttatású könyv azonnal aprópénzre váltja a tudományos ismereteket: bevezet minket a mindennapjainkat körülvevő tárgyak, szolgáltatások, márkák megkívánásának, megszerzésének és megtartásának lélektani, tárgytervezési és marketing vonatkozásaiba egyaránt. Hoffmann Márta stratégiai fejlesztési igazgató Hoffmann Research International
Hivatkozás: https://mersz.hu/izso-becker-termekelmeny//
BibTeXEndNoteMendeleyZotero