DOI: 10.1556/9789636641009.17

A theoretical comparison of the educational methodological functions of online course platforms and other Learning Management Systems

János Ollé
 

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Pannon Egyetem

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

 
 

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Abstract:

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

This paper is a theoretical comparative analysis of the functionality of online course platforms and online Learning Management Systems (LMS). We review the most popular online course platforms and the most popular LMSs and describe in detail the functionalities and modules they offer. We also cover the concept of instructional functionality, the differences between online course platforms and LMSs, and the ways in which learner activity and performance can be assessed in these systems. In addition, the advantages and disadvantages of online course platforms and LMSs and the differences in the learning experience they provide were analysed in detail.
 

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Keywords: online course platforms, Learning Management Systems (LMS), learner activity, performance assessment, advantages, disadvantages, learning experience
 
Tartalomjegyzék navigate_next
Keresés a kiadványban navigate_next

A kereséshez, kérjük, lépj be!
Könyvjelzőim navigate_next
A könyvjelzők használatához
be kell jelentkezned.
Jegyzeteim navigate_next
Jegyzetek létrehozásához
be kell jelentkezned.
    Kiemeléseim navigate_next
    Mutasd a szövegben:
    Szűrés:

    Kiemelések létrehozásához
    MeRSZ+ előfizetés szükséges.
      Útmutató elindítása
      delete
      Kivonat
      fullscreenclose
      printsave