Horváth Dóra, Nyirő Nóra, Csordás Tamás (szerk.)

Médiaismeret

Reklámeszközök és reklámhordozók


A rádiózás és a rádióhallgatás platformjai

Ahogy az előzőekben írtuk, a rádiózás fogalmához történelmileg hozzátapad a rádióhullámok révén való műsorterjesztés. Láthattuk ugyanakkor, hogy a rádiózás korai múltja a vezetékes tartalomtovábbításhoz köthető. Az „ős-vezetékes” rádiószolgáltatás ugyan hamar kihalt a műsorszóró rádió beindulásával, de a vezetékes rádiózás mára feltámadt; ide sorolhatjuk a kábelrádiózást és a vezetékes interneten keresztüli rádiós műsorszolgáltatást is. A hagyományosnak tekinthető műsorszórás (rádióhullámok segítségével, vezeték nélküli jelátvitellel működő „broadcasting” rádiósugárzás) mellett létezik a piacon egyéb vezeték nélküli technológia is, így például a mobilinternet-elérésen keresztüli rádiózás. A fogyasztó, a „rádióhallgató” számára ma elérhető platformokat foglalja össze a 6.1. táblázat, kiemelve a háztartásokban, munkahelyi környezetben elterjedt, új készülékberuházást nem igénylő eszközöket.

Médiaismeret

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 724 1

A „média” szó és fogalom mára divattá, hatalommá, bizonyos esetekben misztikummá vált. A korábbi sportágától megváló élsportoló, a valóságshow-ból kilépő ismeretlen szereplő, valamely televíziós műsorszám nyertese mára jellemzően így fogalmaz: „majd megjelenek a médiában” - jelezve, hogy a „médiában” való szereplés: karrier, lehetőség, egyben a siker mércéje.

A média ezen értelmezése az egyén szintjén jelenik meg, de mit jelent a magát tudatosan pozicionáló, márkázó vállalat számára? Egy márkamenedzser számára az a mondat, hogy „majd megjelenik a márkám a médiában”, valami mást jelent, hiszen nem mindegy, hol, mikor, milyen formában, milyen tartalommal jelenik meg. Könyvünk a kérdés megalapozott megválaszolásának módszertanát nyújtja át az olvasónak.

A gyakorlati üzleti és marketingkommunikáció képzések, gyakorló szakemberek számára összeállított könyvünkkel a célunk az, hogy bemutassuk, a tudatosan tervezett márka- és vállalati üzenetek csatornái objektíven hogyan jellemezhetők, és ezáltal milyen előzetes preferenciákat fogalmazhat meg a marketing- és kommunikációs tervezés során a szakember.

Hivatkozás: https://mersz.hu/horvath-nyiro-csordas-mediaismeret//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave