Jancsik András, Jászberényi Melinda, Kökény László

Az utazásszervezés új dimenziói


Digitális szállásmenedzselés

A szállásértékesítés az az iparág, ahol a legmagasabb az e-kereskedelem aránya. A fogyasztói oldalt vizsgálva ezzel parallel eredményt kapunk. Egy 2017-es reprezentatív kérdőív (Eurostat, 2017) eredményei ezt a megállapítást támogatják, sőt vizsgálták benne a peer-to-peer jellegű szolgáltatásértékesítést is, ami azt jelenti, hogy az egyének egymás között folytatják le az értékesítést és nem a cégeken keresztül vagy a vállalatoktól. Ezek a peer-to-peer szolgáltatások az úgynevezett „együttműködési” vagy „megosztáson alapuló gazdaság” (sharing economy) részét képezik. Az Európai Unióban az egyének 17%-a rendezte a szálláshelyét (szobát, lakást, házat, nyaralóházat stb.) weboldalakon vagy alkalmazásokon keresztül egy másik magánszemélytől az elmúlt 12 hónapban. Legtöbbjük dedikált webhelyeket vagy alkalmazásokat használt, de más webhelyek vagy alkalmazások (beleértve a közösségi hálózatokat is) is részt vettek e tevékenységek elősegítésében. Dedikált webhelyek között említi az Eurostat a következőket: Airbnb, Blablacar, Lovehomeswap, Huizenruil.com, Bed&Fed, Homeaway, Wimdu, Roomorama, Couchsurfing, UberPop, UberPool, Toogether, Liftshare, Wundercar, Otodojadz, JedziemyRazem. A másik ilyen jellegű iparág, ahol hasonló peer-to-peer jellegű szolgáltatásokat értékesítenek nagy számban az a közlekedés.

Az utazásszervezés új dimenziói

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 059 953 5

Kevés tevékenységet változtat meg annyira az internet elterjedése, mint az utazásszervezést. Azok a szervezetek, melyek alkalmazkodnak a fejlődéshez, továbbra is sikeresek maradhatnak. Ehhez a folyamathoz nyújt komoly segítséget e könyv, mely összefüggéseiben elemzi a turizmus múltját, jelenét, jövőjét.

dr. Simon András, lektor

A könyv rendkívül időszerű, felvázolja az utazásszervezés és közvetítés múltját és jelenét. Áttekinti a legújabb keresleti és kínálati trendeket, és rámutat a turizmus folyamatosan változó gazdasági hátterére, valamint az ezt követő fogyasztói magatartásra. A turizmus és a turisztikai szakma teljes spektrumát mutatja be a legfrissebb statisztikákkal alátámasztva. Gyakorlati ismeretekkel, egyben lexikonként is szolgál a friss szakmabeliek számára. A könyv hiánypótló funkciót is betölt, hiszen kevés az olyan szakirodalom, amely ilyen részletességgel elemzi az utazási irodán belül folyó munkát, s kiemeli annak igényességét és sokszínűségét.

Az utazásszervezők és közvetítők nevében ezúton is köszönetemet fejezem ki, hogyez a tudományos munka megszületett, és elérhetővé vált a jövő szakemberei számára.

Nyúl Erika

ügyvezető igazgató, Violin Travel Ltd.

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/jancsik-jaszberenyi-kokeny-az-utazasszervezes-uj-dimenzioi//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave