Bányai Edit, Novák Péter (szerk.)

Online üzlet és marketing


Gyorsaság és rugalmasság

Az online kérdőíves kutatások másik gyakran hangoztatott előnye a gyorsaság és a rugalmasság. Online kutatás esetében a személyes kérdezéshez képest lerövidül az idő. Míg egy személyes kutatásnál a kérdezői hálózat mérete, kapacitása, aktuális leterheltsége, a kutatás bonyolultsága, mintája határozza meg az adatfelvételhez szükséges minimális időt, addig az online kérdőíves kutatásoknál nem korlátoz a kérdezőbiztosi hálózat mérete, egy online kérdőívet a fogadó rendszer felkészültségétől függően akár több százan is tölthetnek párhuzamosan, mivel önkitöltős kérdőívekről van szó, nincs szükség kérdezőbiztosokra. További előny, hogy az online felvett kérdőívek válaszait nem kell külön munkafolyamatban rögzíteni – bár ez csak a papíros kérdezéshez képest előny. Természetesen a kérdőív előkészítése, illetve a felvett adatok elemzése terén már nincs érdemi különbség az online és az offline módszerek között.

Online üzlet és marketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 725 8

Rövid idő alatt nagyot változott a világ, az internet különc újdonságból életünk nélkülözhetetlen része lett. Természetessé vált, hogy otthon vagy az irodában, sőt egyre inkább mobilról is online vagyunk. Az elmúlt évtizedben dinamikus fejlődés jellemezte az online tartalomszolgáltatást mind mennyiségi, mind minőségi oldalon. A fejlődés olyan gyors, hogy szinte lehetetlen nyomon követni, ezért is érdemes megállnunk egy pillanatra és áttekintenünk, hol tartunk ma, milyen új technológiák állnak rendelkezésünkre, milyen újfajta fogyasztói igényekkel kell szembenéznünk. Ebben nyújt segítséget ez a könyv.

Liptay Gabriella marketingkommunikációs ágazati igazgató

Magyar Telekom Nyrt.

Az online üzletről és marketingjéről könyvet írni bátor vállalkozás, hiszen szinte a megjelenéskor már a múltról szól. A 11 szerző mégis maradandót alkotott, mivel olyan kérdéseket tárgyalnak, melyek kapcsán nem csupán új módszereket ismerhetünk meg, hanem olyan gyakorlati készségeket, képességeket sajátíthatunk el, melyek alkalmassá teszik az olvasót mint használót az online üzlet világában való eligazodásra, a mindennapokkal való lépéstartásra. A könyv tehát nemcsak felsőoktatási tananyag, hanem módszertan a vállalkozásoknak és gazdag muníció a kreatív továbbfejlesztők, az újat felfedezni és megvalósítani akarók számára.

Dr. Piskóti István intézetigazgató

Miskolci Egyetem, Marketing Intézet

Hivatkozás: https://mersz.hu/banyai-novak-online-uzlet-es-marketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave