Borgulya Istvánné Vető Ágnes Ágota, Somogyvári Márta

Kommunikáció az üzleti világban


Összefoglalás

A kommunikációs szituációkat alapvetően meghatározza, hogy a kommunikációs partnerek szemtől szemben vagy közvetett módon kommunikálnak egymással. A verbális kommunikáció a humán kommunikáció legfontosabb eszköze, de csak a nem verbális kód segítségével tudjuk könnyen és hatékonyan megfejteni a kommunikátor által közvetített üzenetet. A verbális kommunikáció a nyelv használatát jelenti. A nem verbális kommunikáció olyan elemeket jelent, mint a mimika, a szemkontaktus, a vokális és az akciós kommunikáció. Ide tartozik a tér használata is, amit a proxemika tudománya vizsgál. A kulturális szignálok nem változnak az egyes kommunikációs aktusok során, de alapvető információkkal szolgálnak a partner státuszáról. Metakommunikációnak azokat az elemeket hívjuk, amelyek az akaratlagos kommunikációt megerősítik, vagy megkérdőjelezik, de amelyeket nem tudunk ellenőrizni. A kommunikáció legfontosabb funkciói a referenciális, emotív, konatív, fatikus, poétikai és metanyelvi funkció. A kommunikáció célkonfliktusai akkor keletkeznek, amikor egymástól eltérnek a kommunikátor és a befogadó kommunikációs céljai.

Kommunikáció az üzleti világban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 857 6

„Kommunikáció?! Na, köszönöm. Divattéma. Blöff. Ki ne tudna kommunikálni? Már a kisgyerek megtanul beszélni, kifejezi érzéseit, keresztülviszi akaratát. Minek ezzel felnőttként foglalkozni?”

„Felkészült szakember vagyok. Tudom, mit akarok. Tudom, hogy jó az elképzelésem, nyerő az ötletem. Miért maradtam ma megint alul a vitában? Miért nem az én javaslatomat fogadták el a munkatársaim? Ezerszer jobb az én megoldásom, mint az, amely végül befutó lett. Miért nem látták ezt át? Mit csinálok rosszul?”

Ugye ismerősek ezek a gondolatok?

A vállalatok, az üzlet világában nem könnyű eredményesen, sikeresen és különösen nem hatékonyan és etikusan kommunikálni. A nehézségek okainak megértésében, a zavarok kiküszöbölésében ad segítséget ez a könyv mindazoknak, akik gazdasági pályára készülnek vagy már vállalatnál dolgoznak és fejleszteni kívánják vezetői és kommunikációs képességüket.

Hivatkozás: https://mersz.hu/borgulya-somogyvari-kommunikacio-az-uzleti-vilagban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave