Üzleti kommunikációs könyvek

reorderapps

A jó kommunikáció az élet minden területén rendkívül hasznos, és egyben a vállalatok, szervezetek egyik legfontosabb funkciója is. Az a szervezet, amely világosan, következetesen és hatékonyan kommunikál vevőivel, alkalmazottaival, részvényeseivel és hitelezőivel, bizalmat tud kelteni, és könnyebben tehet szert együttműködésekre. Hiba lenne azonban azt gondolni, hogy mivel nap mint nap „kommunikálunk”, egyúttal „értünk” is a kommunikációhoz.

Mit is értünk üzleti kommunikáció alatt, és miben tér el ez a vállalati kommunikációtól? A vállalati és üzleti kommunikáció között a célok tekintetében nincs alapvető különbség: mindkettő gazdálkodási feladatok megvalósítását szolgálja. „A vállalati kommunikáció azonban szervezethez kötődik, míg üzleti kommunikációt egyéni vállalkozó is folytathat munkája gyakorlása közben, sőt a vásárló is üzleti kommunikáció résztvevője, amikor az üzletet lebonyolítja. Az üzleti kommunikáció tehát egyének vagy vállalatok tagjainak üzleti célok elérése érdekében folytatott kommunikatív cselekvése” – fogalmaz Borgulya Ágnes és Somogyvári Márta a Kommunikáció az üzleti világban című könyvben.

Az üzleti kommunikáció sokszínűsége

Az üzleti kommunikáció műfajai között a szóbeliek mellett az írásbelieket is megtaláljuk, amelyek előnye, hogy maradandók (a szó elszáll, az írás megmarad), befogadásuk ismételhető (többször elolvashatók), sokszorosíthatók, és több információ közvetítésére alkalmasak. Az írásbeli kommunikáció igényesebb nyelvi megformálást tesz lehetővé, különböző grafikus jelekkel (kép, grafikon) kapcsolható össze, ezért hitelesebbnek érezzük, mint a hangos beszédet.

Az üzleti kommunikációban ugyanakkor új fejezetet nyitott a digitalizáció térhódítása, ami nem csupán a levelezésre korlátozódik, hiszen a megrendelésektől kezdve az ügyfelekkel, vevőkkel való mindennapi kommunikációig széles körben használható. Szerepe egyre nő, hiszen a felhasználói szokások változásának következtében egyre több tevékenységet folytatunk online módon, éppen ezért az a cég, amely hatékonyan használja ki az ebben rejlő lehetőséget, komoly versenyelőnyre tehet szert.

A MeRSZ online okoskönyvtárban az üzleti kommunikációs könyvek széles választékát találhatod, akár a tanulmányodhoz, vizsgádhoz keresel forrást, vagy csak szeretnél eligazodni, elmélyülni a témában.

Az üzleti kommunikációs könyvek olvasása során használd a kényelmi funkciókat, például a gyors keresést, a könyvjelzők, egyéni jegyzetek elhelyezését vagy a hivatkozások gyors beszúrását!


Könyvek

Illem, etikett, protokoll

Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 796 8

DOI: 10.1556/9789630597968

Kommunikáció az üzleti világban

Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 857 6

DOI: 10.1556/9789630598576

Protokoll az üzleti életben

Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 144 8

DOI: 10.1556/9789634541448

Üzleti kommunikáció és tárgyalástechnika

Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 719 7

DOI: 10.1556/9789630597197

Vállalati internetstratégia

Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 837 8

DOI: 10.1556/9789630598378

Kivonat
fullscreenclose
printsave