Bauer András, Kolos Krisztina (szerk.)

Márkamenedzsment


A szakirodalom a kereskedelmi márkák különböző generációit azonosította aszerint, hogy a saját márkák milyen szerepet töltenek be az adott termékkategóriában. Kezdetben a saját márkák legfontosabb tulajdonsága a jelentős árelőny volt, amely alacsony minőséggel párosult. Elsősorban alapvető szükségleteket kielégítő kategóriákban vezették be a kereskedelmi márkákat. A második generációs saját márkáknál már megfigyelhető némi minőségjavulás, és az árelőny kisebb a gyártói (általában B) márkákhoz képest. A harmadik generációs kereskedelmi márkáknál már az ár-érték arányra helyeződik a hangsúly, pozicionálásban közelednek a piacvezető gyártói márkákhoz, a termékminőségben már nem észlelhető jelentős különbség. Nem csupán egy-egy cikkelemre, hanem teljes termékvonalra alkalmazzák a saját márkázást. Végül a negyedik generációs márkák a kategória prémium márkáit veszik célba. Ezek a kereskedelmi márkák már komoly innovációs tartalommal bíró, meghatározott szegmensekre célzott termékek. A kereskedelmi vállalat számára fontos imázsépítő eszközök, és a prémium, illetve szuperprémium gyártói márkákkal versenyeznek.

Márkamenedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 010 6

A Bauer András és Kolos Krisztina által szerkesztett Márkamenedzsment könyv hiánypótló munka a hazai szakkönyvpiacon. A márkákkal már jó ideje foglalkozó gyakorló szakemberként úgy vélem, hogy a könyv a márkamenedzserek számára nélkülözhetetlen ismereteket mutatja be, a sok gyakorlati példa pedig segíti az ismeretek alkalmazhatóságát. A könyv érdemei közül fontos kiemelnem annak sokszínűségét; az olvasó érdeklődése és munkatapasztalatai alapján kedvére válogathat az egyes témák közül, amelyek a szolgáltatások márkázásától kezdve, a luxusmárkákon keresztül a high-tech márkákig számos izgalmas alkalmazási területet ölelnek fel. Ajánlom ezt a könyvet mindazoknak, akik tanulmányuk vagy már munkájuk kapcsán, kezdőként vagy tapasztalt marketingesként márkamenedzsmenttel foglalkozva ismereteiket kívánják bővíteni, felfrissíteni.

Szokolai Júlia

Üzletág vezető, Nestlé

Hallgatóként mindig szerettem valós adatokon és élő példákon keresztül tanulni, ezért nagyon örülök, hogy elkészült ez a könyv. Külön büszkeség, hogy egy olyan projekt is bekerült ebbe a válogatásba, amin sokat és nagy kedvvel dolgoztam. A könyv számos hazai és nemzetközi példa segítségével szemléletesen mutat be a márkákkal foglalkozó szakemberek számára olyan releváns kérdéseket, mint például a globalizáció vagy a digitális világ kihívásai. Ajánlom e könyvet mindenkinek, aki többet szeretne tudni a márkák izgalmas világáról.

Csanda Gergely

Kommunikációs vezető, NN Biztosító

Hivatkozás: https://mersz.hu/bauer-kolos-markamenedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave