Veres Zoltán, Hoffmann Márta, Kozák Ákos (szerk.)

Bevezetés a piackutatásba


Területi szegmentáció

A vállalati tervezés alapvetően országos adatokkal dolgozik (mekkora a piac nagysága, mekkora részesedést érnek el a piacon az egyes szereplők, milyen fogyasztásbővüléssel vagy éppen csökkenéssel kell számolni a következő időszakban), azonban a végrehajtáshoz többnyire szükséges a terveknek valamilyen területi szintű lebontása (pl. mekkora értékesítési darabszám várható el az egyes területi képviselőktől, mekkora szállítási kapacitást kell biztosítani az egyes megyékbe). Ennek során többnyire az adott területek keresletét becslik. Mivel Magyarországon nem jellemzőek a fogyasztók ízlését befolyásoló nagymérvű regionális különbségek (nem úgy, mint például Svájcban, ahol a francia és olasz lakosságú területek inkább borfogyasztók, a németek viszont sörivók, vagy Olaszországban, ahol az északi és a déli országrészben a vaj és az olívaolaj használata a konyhában olyannyira eltér, hogy az egy főre jutó fogyasztásban akár nagyságrendi különbség is lehet), az egyes megyék vagy régiók fogyasztói keresletének becslésére nem kell komplex modellezést készíteni. Az egyes területek értékesítési potenciáljának kalkulációja történhet különféle naturáliákban (pl. hány fő él az adott területen, hány fő tekinthető tényleges és potenciális fogyasztónak a vállalat termékkategóriájában, stb.), ezeknél a mutatóknál azonban lényegesen több információértékkel bírnak a vásárlóerő-adatok.

Bevezetés a piackutatásba

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 003 8

Vannak azok a szakkönyvek, amiket álmatlan éjszakákon veszünk elő altató helyett. Na, ez a könyv garantáltan nem az. Jó érzés töltött el, amikor először végiglapoztam. Lám csak, lehet egy magyar nyelvű piackutatási szakkönyv is érdekes, olvasmányos, egyben professzionális. És gyakorlatias, a legfejlettebb módszertanok csínja-bínja benne van világos példákkal alátámasztva. Sokkal tovább megy az alapoknál, A tapasztalt marketingesnek is rengeteg jó tippet, javaslatot tartogat. A jobb cégek a kutatásra ma már nem költségként, hanem beruházásként tekintenek. Ennek a beruházásnak akkor a legjobb a megtérülése, ha minden résztvevő - a piackutató, a marketinges, de még a pénzügyi vagy a csúcsvezetők is - egy nyelvet beszélnek. Ezt a könyvet mindenkinek ajánlom szíves fogyasztásra.

Müller Kornél,

Senior CMi Director, Unilever Europe, Rotterdam

Ajánlom ezt a könyvet mindazoknak, akiknek kutatási kérdéseik vannak, akik látni szeretnék a kérdésekre kapható válaszok optimális módszereit. Ajánlom azoknak, akik időről időre frissítik tudásukat, hiszen ez a kötet a marketing szakmai könyvtár elengedhetetlen darabja. Ajánlom az új kollégáknak, akik most ismerkednek a szakma ezen területével, és stabil tudásbázisra vágynak. Az elméletben felkészült, gyakorlatban tapasztalt szerzők a piackutatás klasszikus, a szakmai intelligencia körébe tartozó módszerek, valamint a mai kor legújabb kutatási lehetőségeinek sokszínű világába vezetik be az érdeklődő olvasót.

Dr. Törőcsik Mária

egyetemi tanár, Pécsi Tudományegyetem

Hivatkozás: https://mersz.hu/veres-hoffmann-kozak-bevezetes-a-piackutatasba//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave